Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinter dvale


HannKatta

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, tronn skrev:

Alternativet for de fleste poengene der er jo å sitte i sofaen 🙈

 

Lerret med fjellfilm og lyd av elv, fjelluft på boks, granbar i stua og Real på gassbrenneren. Kan bli en opplevelse det :)

Edit: Glemte leirdrammen, men uten den fysiske delen er alt det andre jeg skrev verdiløst. Noe må man gi/ofre for å få den gode opplevelsen.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vinterdvale her.

Elsker alle årstider, og det er alltid en deilig forventning og gjensynsglede når sesongens utstyr pakkes frem og gjøres klart. 

Ser heller ikke det å ha hus og hage som noe hinder, heller litt kjapp trim og utekos om man ikke har det på gartneri nivå :-) , og det gjør jo at man kan organisere seg praktisk med hobbyrom/verksted for vedlikehold og garasje med lager. Jeg kjører f.eks plastkasser og hyller etter tema, så alt kan hentes kjapt. Skal jeg f.eks på isklatring er hele utstyrspakka klar og bare å lempe inn i bilen. Det samme med kiter, ski/smørning/støvler, sykler etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 17.50, HannKatta skrev:

Er det noen av Dere som går i vinterdvale?

Tja... når det knapt er dagslys igjen (her på Østlandet), blir de en kort vinterdvale fra fjellet. Men er det snø, blir det heller skiturer i nærområdet, snømåking og andre aktiviteter. Og begynne noen dvale, på den fineste tiden i fjellet er uaktuellt. Spessielt - for en jeger da! :)  Men litt ut i januar, begynner det å bli bra med dagslys igjen og da er det da fint i fjellet også. Her er det sjelden dvale grunnet årstid, heller av andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 8.44, ViktorS skrev:

Prøøøver å motivere meg til litt teltturer på vinteren, men får ikke fisket på vinteren her oppe likevel (nei, isfiske er uaktuellt), så ser ikke poenget med å telte hehe :-) får heller planlegge og lade opp til sommerens fisketurer:-)

Det er noen år siden, jeg kuttet ut teltet på vinteren. Men det går da ann å komme seg i fjellet for det, hvis en ønsker.  :) Og en må ikke ha egen hytte, eller bo på dyre hoteller heller. Enkelte fjellturer blir sammen med  bekjente som har hytte. Og passer det ikke at jeg kan låne, eller leie en hytte, benytter jeg både Fjellstuer og camping hytter nede i aktuell dal. Er det kort reiseveig opp til fjellet, kontakter jeg vinterstengte campinplasser (eller steder som leier ut rom) og de flest blir glad for forespørslen og varmer opp hytta/rommet, for en billig penge.

Har hatt flere muligheter for rimelig hyttetomt og som bl.a. tidligere tømrer kunne jeg satt opp en hytte relativt rimelig. Men som bl.a. rypejeger og rypebestand som kommer og går, måtte det ha blitt flere hytter (rundt om i landet) og for mye vedlikehold. Har mye å vedlikeholde der jeg bor, så jeg tror det er bra som det er. Til tider, for mye å gjøre utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HannKatta skrev:

Folk er forskjellig, vettu.
Jeg hadde ikke villet det der, ikke nå i år.
Kanskje senere om det passer seg bedre.

Du må ikke gå på ski over vidda for å glede deg over snø. Det holder med en rumperacer og litt øl for å få en rasende artig kveld ute 😀 

Det viktige er å utnytte, og å glede seg over de variasjonene vi har. 

Jeg liker ikke mørket i november og desember, men da er jeg bare flinkere til å utnytte de timene vi har med dagslys for eksempel. Som å gå hodelykttur før sola står opp og sitte klar på en topp, med morgenkaffen, og se sola stige opp. 

  • Liker 5
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Terka skrev:

Steike! At jeg ikke har tenkt på dette før! Saftis har jo plutselig fått en helt annen mening... 🤣

 

IMG_8066.jpg

Det må jeg prøvekjøre hjemme :) Har former til å fryse saftis i så da er det bare en kjapp tur til butikken. Skal være VELDIG tørst for å gå til det skrittet :D Foretrekker nok saftis, type Lollipop, men morsomt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.