Gå til innhold
  • Bli medlem

Sierra Nevada/spania


Thomas H

Anbefalte innlegg

Annonse
2 timer siden, Thomas H skrev:

Hei..noen som har erfaringer fra dette området. Selger de gassbeholdere av samme type som i Norge med gjenger?

Mulig de har bedre utvalg i Sierra Nevada, men der jeg går har jeg kun funnet punkteringsbokser.  Men siden jeg ikke liker toppmonterte brennere, bruker  jeg i stedet en blikkboksovn.  I stedet for å fyre med ved.  (Fy, fy pga ekstrem skogbrannfare)

1a.jpg.7e197114100afb88f68baeae091dd0ba.jpg

)

1.jpg.4e434d60b43fdf1acc4120614e714e6c.jpg

setter jeg en colaboksovn oppi.  Dermed har jeg en god kjelestøtte + vindskjerm. 

Likevel, en blikkboksovn + Trangia gassbrenner + gassboks hadde nok vært førstevalget. 

1b.jpg.60e6fe1cc4df44d4364edcc43e538f72.jpg

Ellers, kanskje mest for å ha noe å gjøre, laget jeg  i våres nok en ovn - av to blikkbokser + colaboksovn.  Fyrer da med alkohol, som du får kjøpt overalt til en billig penge

2.jpg.6ef9073afbb1df01ddb0001c90cd6b13.jpg

3.jpg.2bd667aefdf767dca86cd26d391c729b.jpg

4.jpg.32427633dbf8657d7306f4f09fd637f4.jpg

Enkel å lage.  Klipp ut en firkant slik at du får lufting.  Nedre kant skal være ca 1 cm fra bunnen.  Da slipper du å ha med et syltetøylokk til forvarming.  Bor noen huller ca 2 cm fra toppen.  Tilpass 2 stk ståltrådbiter og bor huller for dem.  Og ved transport putter du alt oppi hverandre.

Ganske fantastisk, om jeg skal si det selv, og skrive og vise bilder av noe du ikke ha spurt om.  Men de som kjenner meg vet jo at jeg bruker en hver anledning til å skrive noe pent om mine kjæledegger. 

Men nå må jeg være rask og trykke på send, før en eller annen skriver at "joda, ikke noe problem".  Derfor for å gjøre noe nyttig, så skal jeg tråle rundt og forhøre meg om de boksene du ønsker

Og så ønsker jeg deg en flott tur.  Spanjolene er skikkelig flinke til å lage og merke stier.  Eneste problemet er å få tak i nok vann.  Jeg bruker en camelpak + 1,5 liters flasker.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.