Gå til innhold
  • Bli medlem

Sony med det ultimate tur kamera?


Tor-Erik-L-77

Anbefalte innlegg

Sjekk denna galskapen:
http://www.thephoblographer.com/2017/09/13/first-impressions-sony-rx10-iv/

Hvis penger bare er tørkepapir så kan det være liten tvil om at dette må bli det mest anvendelige og allround kamera som noen gang er laget. Her er Sony virkelig på krigsstien. Intet mindre en forbløffende spesifikasjoner pakket inn i en lett og kompakt form. Denne er satt på sikle-listen min :)  

sonyrx10iv-2-770x513.jpg.7042101dca2b910fb7c7fe4de9c3a83c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
37 minutes ago, REJOHN said:

Vann og støtsikkert?

Tror det er på nivå med foregående model, altså vil tåle litt regn. Men det er nok ikke vanntett eller støt sikkert nei.
Ser poenget ditt, et turkamera bør tåle litt ekstra juling. Dessverre så tror jeg ikke det finnes noe kamera med lignende spesifikasjoner som har skikkelig vær tetting og støt sikring. Slik jeg vurderer det så finnes det måter å beskytte slike kameraer på som gir tilstrekkelig beskyttelse. Spesifikasjonene her gjør at jeg er villig til å svelge det kompromisset ;)

Endret av Tor-Erik-L-77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, tubbs said:

Mye fete turkamerar :)
Ville ha ett lite med bra zoom og 4K så havna på ett Panasonic Lumix TZ80 selv.
Men blir jo litt stusselig når kompiser rigger opp kamerahus og linser til en verdi av 180 000 spenn face with tears of joy
Men de gutta må jo leie inn sherpa om de skal på helgtur

Ja om du skal drasse med fullformat kameraer og ørten objekter som koster til sammen mer en huset og bilen så blir det fort mange kilo :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Ja, men det evige spørsmålet blir jo om vekt er verdt den ekstra kvaliteten, eller er det stort sett nok med mobil/point and shoot camera for fjellet og fjellturer? 

Jeg har perioder der jeg skulle ønske jeg hadde mindre utstyr, og andre ganger langt mer utstyr... Alt avhenger av hva man vil prøve å formidle. Nå skal det sies at Rx100 serien til sony tar mye bra bilder i liten innpakning. Men er det andre kamera som kanskje utmerker seg som "bedre" turkamera? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med ett Olympus TG-5.

Skikkelig vanntett, fordel når jeg er på tur med kajakken :)
Dette kamera tar også rawbilder, noe jeg har som kriterie

Men jeg savner en søker, kun skjermen bak på kamera blir håpløst i sol, og det er det jo en del av om dagen ...

 

/Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, tshansen skrev:

Et veldig godt kamera dette... Men er du ikke redd for at det blir litt stort? 

Jo kanskje litt. Men mitt inntrykk er at prisen går betraktelig opp når man skal ha et mindre kamera med samme kvalitet.. Så er det jo den store fordelen med Pentax at det er nokså vanntett.. Har også sett litt på canon m5..Har nå et gammelt Pentax K30, så er vant med et kamera som veier en del👍👍😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.