Gå til innhold
  • Bli medlem

Veiene inn i Jotunheimen om vinteren


Bjørn S.

Anbefalte innlegg

Fottursesongen er uten tvil på hell, og jeg har derfor begynt så smått å planlegge skisesongen. Jeg tenkte at vi kanskje kunne samle sammen litt info om veiene i området.

- Veien til Glitterheim: Stengt ved Veoli??

- RV51 sørfra: Stengt rett nord for Beitostølen. JVB kjører beltebil i begrenset omfang. Se www.jvb.no.

- RV51 nordfra: Stengt ved ???

- Veien inn til Spiterstulen: Åpent hele vinteren??

- RV55 sørfra: Stengt ved ??

- RV55 nordfra: Stengt ved ??

- RV252(?): Stengt. JVB kjører beltebil i begrenset omfang. Se www.jvb.no.

Andre veier?

For riksveinettet kan man få opplysninger på http://www.vegvesen.no/temp_index/trafikk/index.stm

Kjøretid/-distanser kan man finne på www.visveg.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filefjell Servicesenter (613 67 717) kjører skuter til Eidsbugarden på bestilling. i fjor kostet det 700 per vei.

Fjellvegen Årdal Turtagrø stengt sydfra ved??

Fjellvegen Årdal Turtagrø stengt nordfra ved Turtagrø

RV 55 stengt sydfra ved Turtagrø

Veien til Spiterstulen åpen hele vinteren!

RV 51 stengt nordfra ved Maurvangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er stengt frå sør ved skihytta/lysløypa i Fardalen. Mao vert det nokre høgdemeter opp til Berdalen :lol:

Jøss det var jammen tidle stenging, - er vel blitt for tøft for bomvakta å køyre moped der no. Pussig skrue bomvakta der:

http://www.breheimen.com/modules.php?name=News&file=article&sid=117&mode=flat&order=0&thold=-1

Får håpe Sognafjellet vert ope ei stund te..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellvegen Zoo (Årdal - Luster) pleier å verte vinterstengd rundt 15.10- 01.11 uansett om det kjem snø eller ikkje.

Sognefjellsvegen noko seinare (det er sjeldan den er open lenger enn til 10.nov). Litt dumt at dei ikkje prioriterer å halde den open lenger dersom det nesten ikkje er snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Dette ble sånn passelig uklart for meg. Men ettersom jeg skjønner er den sikreste veien til "kjernen i Jotunheimen" å kjøre til Spiterstulen. (Fra Oslo E6 - Otta R15...) Eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.