Gå til innhold
  • Bli medlem

Impregnering - ren isopropanol?


Ranglefant

Anbefalte innlegg

Kjøpte ei flaske med impregnering på en sportsbutikk i dag. Kostet 179,- for en halv liter på sprayflaske. Ser bakpå flaska at eneste ingrediens er "isopropanol". 

 

Er det så at jeg da kan gå på en byggvarebutikk og kjøpe en flaske med det samme stoffet til 50 kroner literen og spraye på klærne mine, eller er det noe jeg overser her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke bruke isopropanol som impregnering da isopropanol er vannløselig og vil derfor ikke frastøte vann i det hele tatt. Isopropanol er også svært flyktig og vil fordampe fra klesplagget og bli borte i løpet av minutter. Impregneringsflasken du kjøpte inneholder som tusjmann er inne på, forhåpentligvis andre ingredienser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.