Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Lantern - dyre delepriser


Memento mori

Anbefalte innlegg

Piezo tenneren har tatt kvelden, og den er over 5 år. Er det flere som har hatt samme problem? Er ikke store delen, men den er dyr:

Primus i Norge skal ha 229 kr pluss porto på kr 85 kr totalt 314 kr.

Primus i EU skal ha 14,95 euro og 9,90 euro i porto som blir 230 kr.

Primus i Sverige skal ha 129 SEK og de sender bare til Sverige og koster 59 SEK totalt 183 nok.

Har lett litt på nettet for å finne en pris som ligner på den svenske, men uten hell. Syns primus i Norge flår oss, når vi må betalte nesten det dobbelt av det svensken må.  Noen som kjenner andre steder som har deler til primus? 

Sender en epost til primus og spør om dette er riktig.

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt min Micron Lantern i 7-8 år og hos meg virker piezo-tenneren fremdeles, så jeg har ikke hatt behov for bytte ut denne. Så når det kommer til spørsmålet om hvor skaffe og til hvilken pris kan jeg dessverre ikke hjelpe.
Det jeg derimot har tenkt på (senest på tur sist uke) når jeg har brukt den er at når piezo'en ryker så får jeg heller bare tenne den med en fyrstikk eller med lighteren. Dette har jeg prøvd og det funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

Hei, vi har spurt om det samme selv. Vi er ikke leverandøren og det er ikke våre priser som fører til denne forskjellen. Jeg skal videreformidle din henvendelse.

Jeg ser at i ditt tilfelle vil det bli billigst å kjøpe fra Primus.eu. dette sendes fra Nederland og vil ta litt lenger tid, men du sparer nesten en hundrings.

Beklager dette, men vi har prøvd å gjøre noe med saken.


mvh nn(tatt vekk navnet)

Primusshop

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte også en o-ring til pumpa/korken. Ble bare solgt i 5 pack og til 329kr😵  

Liker primus sine produkter, men med slike priser på deler, får jeg vond smak i munnen, og kommer ikke til å anbefale noen av produktene til andre lengere. 

Blir nok en tur på tess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.