Gå til innhold
Humbug

Niak mot Unna

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Humbug skrev:

Related image

Bare for å kaste en lapp til i hatten og forvirre meg selv ytterligere, så lurer jeg på om jeg kanskje skal beholde Niak og lage et "vinddeksel" til innerteltdøra, etter modell av bildet over. 

Vil du si at den delen av innerteltet utgjør såpass stor forskjell at det er verdt å modifisere døra, RuneH? Det blir forferdelig vanskelig å teste en løsning på noe som oppstår såpass sjeldent.

Vanskelig å si. Jeg vet bare at den gamle løsningen fungerer for meg, og at jeg ikke opplever trekk i innerteltet som et problem. Jeg har kun prøvd den nye løsningen i et Enan, men der går ytterteltet helt til bakken og ventilene går på tvers av åpningen i innerteltet. Her fungerer det helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9/6/2017 den 19.55, Vandrefalken skrev:

Nå har nok Niak også et alternativt innertelt (mesh) om jeg ikke tar feil, mener de fleste Hillebergteltene har dette, men det er også allerede et 3-sesongs telt, hvor Unna er 4-sesongs, med mulighetene for å gjøre det både litt lettere og luftigere om man så ønsker det.

Ikke at det betyr så mye, men mesh innerteltet til Unna veier ca 25g mer enn det ordinære innerteltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutes ago, zimwalker said:

Ikke at det betyr så mye, men mesh innerteltet til Unna veier ca 25g mer enn det ordinære innerteltet.

Haha! Da stryker man lettere. xD Interessant, dog.

Edit; er det innerteltet kun, eller med det ekstra utstyret for å få det selvstående?

Endret av Vandrefalken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, zimwalker skrev:

Tror ikke det har så stor betydning i det store og hele, men det fins sikkert de som kjøper nettinginnertelt i den tro at de sparer masse vekt :)

Endret av Humbug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.9.2017 den 12.19, Humbug skrev:

Dette er jo helt umulig 😄. Tror jeg må ta med Niaken ut på en (siste?) luftetur og tenke på det.

Beklager å grave opp gamle spøkelsestråder, men jeg vil informere om at jeg nå, impulsiv som jeg er, har fått tenkt på det. Unna er bestilt.

Som del av impulsprosessen ble det testet om det ble lunere i innerteltet ved å henge opp et tøystykke over nedre del av innerteltdøra. Dette fungerte oppsiktsvekkende bra, så om noen har Anjan, Niak, eller andre telt med tilsvarende luftig innerteltløsning kan det være noe å vurdere. 

Noen som vil kjøpe et Niak? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være sikker på at denne tråden oppnår zombie-status vil jeg informere om at Unna nå er behørig testet i både ruske og annet vær og godkjent med svært god margin. Beholder nok dette teltet til det dør av alderdom. Takk for oppmerksomheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider