Gå til innhold
  • Bli medlem

Dere med Helsport telt (andre kan selvsagt svare)


Turjente93

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tre spørsmål angående helsport telt.

Skal snart ta med mitt Reinsfjell Pro på tur😍

1. Lar dere innerteltet være ferdig klipset på?

2. Dere med footprint, kan/lar dere det være på?

3. Pakker dere teltet i posen som følger med, eller i en pakkpose med stengene for seg?

 

Tusen takk for alle svar 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke Reinsfjell, men Ringstind og lar innerteltet være klipset på (slik unngår du at innerteltet blir vått om du må sette det opp i regnvær). Footprint bruker jeg ikke og skjønner heller ikke poenget med det(bare ekstra vekt tenker jeg, telt er laget for bruk uten). Lar stengene som oftest være med i pakkposen(som fulgte med). (føler du for å komprimere pakkposen med teltet litt ekstra så er det nok bedre for teltet at stengene ikke er der)

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turjente93 skrev:


1f60d.png

1. Lar dere innerteltet være ferdig klipset på?

2. Dere med footprint, kan/lar dere det være på?

3. Pakker dere teltet i posen som følger med, eller i en pakkpose med stengene for seg?

 

Tusen takk for alle svar 1f607.png

Har et  tomannstelt fra en annen nordisk produsent. 3,3 kg. Litt stort, men går fint i en 65l sekk. 

1. Ja

2. Har ikke og vil ikke ha  

3. Pakker alt samlet i posen som følger med. Den er litt stor.  Løser det ved å pakke teltet på høykant midt i sekken. "Komprimerer" ved å stappe andre pakkposer rundt, hardt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innertelt tas kun av om det må tørkes :)
Ja, bruker footprint og har det montert (forhindrer kondens og har ikke noe problem å bære de ekstra gram)
Pakker stenger og telt hver for seg. Telt pakkes i en vanntett pakksekk. Da passer det bedre slik jeg pakker sekk :)

10 timer siden, RoyN skrev:

Husk at teltstoffer som myggnetting etc og glidelåser ikke er alt for glad i å bli komprimert veldig mye. De kan ta litt skade av det ;-)

Tenker man litt når man pakker ned teltet så skal det nok mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tubbs skrev:

Innertelt tas kun av om det må tørkes :)
Ja, bruker footprint og har det montert (forhindrer kondens og har ikke noe problem å bære de ekstra gram)
Pakker stenger og telt hver for seg. Telt pakkes i en vanntett pakksekk. Da passer det bedre slik jeg pakker sekk :)

Tenker man litt når man pakker ned teltet så skal det nok mye til.

 

12 minutter siden, Dingsen skrev:

Jepp, jeg tenker; den haugen skal nedi den sekken (posen)...kjør på! :D:D:D

Så da anbefaler begge vanntett pakksekk isteden? 

Ja jeg har heller ingen problem med å bære med meg footprint, samme grunner som deg @tubbs at jeg ville ha det, pluss at jeg da har bunn i fortelt også... 

Er jo nattinaturen i dag, så jeg skal prøveteste utstyret i hagen i natt😊 Gleder meg skikkelig, bare det å sove ute, uansett hvor, er fantastisk. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det som følger med teltet. Regner med at Helsport (i mitt tilfellet) har mer kunnskap om produktet enn meg og sender en god nok sekk/pose til teltet. Men for all del, pakk gjerne i vanntett sekk. Det går nok helt sikkert bra det også. Det er flere som alltid deler inner og ytter teltet og har dem i hver sin pose. Jeg tror du må finne DIN måte å gjøre det på. Vi andre kan bare fortelle deg hva vi gjør, og som du ser så er vi ikke alltid like enige, som feks at Helsport er best :D Når det er sagt så har jeg ikke footprint/bunnduk.

Og jeg sikker på at du kommer til å finne dine måter å gjøre ting på, som kanskje vi andre ikke har tenkt på. :)  Ikke vær redd for å prøve deg frem! ;)

Og lykke til med overnattingen i kveld! :) Du våkner nok i morgen også skal du se ;):D 

 

...sorry :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dingsen skrev:

Jeg bruker det som følger med teltet. Regner med at Helsport (i mitt tilfellet) har mer kunnskap om produktet enn meg og sender en god nok sekk/pose til teltet. Men for all del, pakk gjerne i vanntett sekk. Det går nok helt sikkert bra det også. Det er flere som alltid deler inner og ytter teltet og har dem i hver sin pose. Jeg tror du må finne DIN måte å gjøre det på. Vi andre kan bare fortelle deg hva vi gjør, og som du ser så er vi ikke alltid like enige, som feks at Helsport er best :D Når det er sagt så har jeg ikke footprint/bunnduk.

Og jeg sikker på at du kommer til å finne dine måter å gjøre ting på, som kanskje vi andre ikke har tenkt på. :)  Ikke vær redd for å prøve deg frem! ;)

Og lykke til med overnattingen i kveld! :) Du våkner nok i morgen også skal du se ;):D 

 

...sorry :D

Ja er bare å prøve seg fram

 

😂 Ja håper da det 😊 Takk, gleder meg til å sove ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt footprint, om de hadde laget ett til tunellteltet mitt som dekket kun forteltet og hadde primusluke der jeg bruker brenneren :) Til en fornuftig pris.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mareng skrev:

Jeg hadde kjøpt footprint, om de hadde laget ett til tunellteltet mitt som dekket kun forteltet og hadde primusluke der jeg bruker brenneren :) Til en fornuftig pris.

Mulig "fornuftig pris" utgår med følgende forslag, men hør med den lokale systua om de kan lage ett på mål til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, komfotur skrev:

jeg er litt redd/bekymret for hva den SL duken tåler.

Skjønner ikke at noen kan velge SL telt for så å bruke Footprint. Hele konseptet faller i grus....

Det er ikke falli med noen hull i bunnduken, litt tape og det kan brukes ut sesongen. Helsport tar 650kr pluss mva pluss porto DVS under 1000kr for å få en ny bunnduk. Du kan sikkert få en tyngre bunnduk også om du har ødelagt den du har. Bruk teltet som det skal, i stedet for å bekymre deg!

Virker som alle de som har OCD for bunnduken ikke er så mye på tur at det faktisk finner ut hva den tåler, dessverre. 

26 minutter siden, komfotur skrev:

 

Jeg hadde kjøpt footprint, om de hadde laget ett til tunellteltet mitt som dekket kun forteltet og hadde primusluke der jeg bruker brenneren :) Til en fornuftig pris.

 

Tegn det du ønsker og send til Helsport så får du en pris på det. Jeg har fått sydd om flere telt og tarp til egne ønsker. Systua der er utrolig bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Har ikke selv heller skjønt greia med footprint, vertfall ikke til superlight telt - da kjøper man jo dyre telt for å spare vekt/volum?

Men mulig et footprint kan være trivelig hvis man camper litt lenger på en plass og vekt/volum ikke betyr noe?

Skjønner det ikke uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Ja, men tørker de hver for seg når jeg kommer hjem fra en klissvåt tur

2) Bruker sjelden footprint (har ikke nå). Har aldri lagd hull i mine telt uten footprint. Har ganske mange netter i telt. Vær nøye hvor det settes opp. Bruker en Clas Ohlson superlett presenning hvis underlaget er gjørmete og bedritent. 

3) Pakker de gjerne sammen, noen ganger stengene og pluggene ved siden av sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er smak og behag. Det heter seg jo at smaken er som baken 😁 Jeg likte å ha footprint, testet i går, rett og slett fordi jeg da ikke tråkker rett på bakken når jeg går ut av teltet. Kunne sikkert også gjort som @JanRH å brukt en lett presenning :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Turjente93 skrev:

Jeg tenker det er smak og behag. Det heter seg jo at smaken er som baken 1f601.png Jeg likte å ha footprint, testet i går, rett og slett fordi jeg da ikke tråkker rett på bakken når jeg går ut av teltet. Kunne sikkert også gjort som @JanRH å brukt en lett presenning :)  

Footprint er tilpasset teltet, så et trygt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.