Gå til innhold
  • Bli medlem

Død Brunton 4400 Batteribank?


Chirsbom

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg kjøpte en Brunton 4400 batteribank ifjor våres, og den har fungert helt fint inntil nå i helgen.

Da sluttet den plutselig å lade, og reagerer ikke når den kobles til enten vegg eller laptop.

Den sluttet å lade på 90%, men fortsetter å gi strøm til andre enheter. Nå er den nede i 5%.

Er denne virkelig død etter bare et års bruk? Hva kan man egentlig forvente av en slik batteribank? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har testet ulike kabler og støpsler? Jeg har hatt et par batteribanker og hodelykter jeg var sikre på at var defekte  - fant ut a tjeg hadde hatt massedød på ladekabler. De virket sånn passep å mobilen, men batteribankene og hodelyktene tok ikke strøm. Ble bra igjen med bytte av kabler. :)

Har bare billigbatteribanker (reklamegreier med logo på - gratisgaver hist og her), men de har jeg nå hatt i et par år og funker fint, så en litt dyrere en burde nå holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, utinaturen skrev:

Jeg måtte returnere en Brunton (9000, tror jeg) til Fjellsport etter at usb kontakten løsnet inni enheten. Fikk til svar at de hadde hatt flere lignende tilfeller og anbefalte meg å få tilbake pengene i stedet for å få en ny.

Samme selger her så tar en telefon til dem først og fremst. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chirsbom skrev:

Hei! 

Jeg kjøpte en Brunton 4400 batteribank ifjor våres, og den har fungert helt fint inntil nå i helgen.

Da sluttet den plutselig å lade, og reagerer ikke når den kobles til enten vegg eller laptop.

Den sluttet å lade på 90%, men fortsetter å gi strøm til andre enheter. Nå er den nede i 5%.

Er denne virkelig død etter bare et års bruk? Hva kan man egentlig forvente av en slik batteribank? 

 

Det er 2 års reklamasjonsrett på all elektronikk i Norge. Er det ting man forventer skal vare mer enn 5 år (mobil, tv, radio, osv) er det 5 år som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 29.8.2017 den 22.43, Mareng skrev:

Det er 2 års reklamasjonsrett på all elektronikk i Norge. Er det ting man forventer skal vare mer enn 5 år (mobil, tv, radio, osv) er det 5 år som gjelder.

Brukte dette argumentet ovenfor Fjellsport. 

På 29.8.2017 den 21.47, utinaturen skrev:

Jeg måtte returnere en Brunton (9000, tror jeg) til Fjellsport etter at usb kontakten løsnet inni enheten. Fikk til svar at de hadde hatt flere lignende tilfeller og anbefalte meg å få tilbake pengene i stedet for å få en ny.

 

Kundeservice mente de måtte ta dette med leverandøren først. Men dette varte og rakk og ved purring fikk jeg straks beskjed om at de sender en ny Brunton 4400. Ikke et ord om at dette er noe de har fått klager på før.. 

Så lenge denne fungerer så er jeg fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.