Gå til innhold
Kjell Iver

Erfaringer med Viking Anaconda

Anbefalte innlegg

Sitter i skrivende stund på Torghatten med et par Anaconda sko. Skoene er lite brukt men oppdaget veldig tidlig at de begynte å løsne litt ved sålen. 

IMG_0548.JPGIMG_0549.JPGIMG_0550.JPGIMG_0552.JPG

De er fortsatt vanntett - tro det eller ei  men mest dugandes som tøfler. Dette tror jeg er en spesiell DNT modell Andre med samme erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, lars p skrev:

Fantastiske sko !

Jeg har ikke brukt mine så mye og til den prisen de selges for  - bør de ikke tåle mer?

Sålene på mine sko er jo som nye.. Når et par sko begynner å slites er det vel ikke helt normalt at de går fullstendig i oppløsning... Har ikke vurdert å reklamere, men mulig jeg gjør et forsøk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, SteinarL skrev:

DNT medlemmer får 40% på Viking sko fram til 17/9 iflg mail jeg fikk i dag. Fant rabattkoden på Min side på DNT. Så da kan du kjøpe nye Anaconda Skjult lenke - logg inn for å se den  :-)

Tja... 40% på hva :) Skoene er rimeligere andre steder med lavere rabatt.

Jeg er fortsatt litt i tvil om kvaliteten - mulig jeg er for tung til denne typen sko. Eller kanskje det er slutt på den tiden at man kan se på sålen at den er utslitt. Jeg har ikke brukt de så veldig mye...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Bjørja skrev:

Hvordan er passformen på disse? Jeg river snart av meg alt av hår når det kommer til innkjøp av lave tursko. Det meste er enten for smalt fremme, eller dersom de er brede nok fremme, så er de for brede i hælen, slik at de "kjipper".

Sko er et helvete å kjøpe! 

Enig - kan ikke kjøpe sko på nettet jeg heller. Jeg har en typisk ECCO fot tror jeg, for jeg benytter vanligvis ecco-sko. De har alltid passet mine pailabber godt.

Anbefaler deg å prøve dem i en butikk nær deg..

Sendte en epost til Viking og de ville ha skoene inn, så får vi se.. er ikke så storimponert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk nye sko fra Viking, men de måtte ha inn de gamle for å sjekke hva som kunne være feil. Jeg syns de nye holder bedre så langt. Men lite betryggende de erfaringene du har der Skjult lenke - logg inn for å se den. Det er bare å reklamere og få nye. Disse skoene ligger i det øvre prisskiktet og man burde forvente mer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Olamann skrev:

Kjøpte selv XA Pro 3D for en uke siden. Vanvittig gode sko, men aner naturligvis ingenting om holdbarheten enda selv om de virker solide. Mine er uten GTX, men de er pga forsterkning på oversiden av sålen rundt hele samt på skotuppen, kan en gå på "vått føre" uten å bli særlig våt. Skoene puster godt og tørker fort.

Jeg har vurdert disse selv, men de er usedvanlig trange for min brede fot, og når jeg går opp i størrelse blir de alt for lange. Dette med passform for nordisk lest har Viking sine modeller hatt, og dette savner jeg når jeg prøver sko hos andre merker. Også når jeg sal kjøpe innesko..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Olamann skrev:

Jepp, det kan være litt vrient med bred lest, men du kan faktisk kjøpe wide-utgave av XA Pro 3D direkte fra Skjult lenke - logg inn for å se den. Midlertidig utsolgt, står det, men sikkert fullt mulig å finne andre steder. Vet også at New Balance har egne wide-utgaver av skomodellene sine. 

Det var nyttig info. Jeg har senere også kjøpe den siste utgaven av Viking Anaconda. Denne har ikke akkurat samme passform - den er litt trangere og den vider seg ikke noe særlig ut.  Ikke nok til at det blir ubehagelig, men det er stor forskjell i passform mellom ny og gammel sko. 

Siden jeg har 2 par nå, så bruker jeg de litt om hverandre til hverdagsbruk, og ingen tegn til at de har løsnet spesielt så langt... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.11.2018 den 16.50, Kjell Iver skrev:

Jeg har senere også kjøpe den siste utgaven av Viking Anaconda.

Jeg har nå slitt ut det "nye" paret med Anaconda. Det har blitt vasket en del ganger i maskin, og brukt til og fra mellom andre par. De siste dagene har jeg sett at det er blitt slitt store hull i skoen på siden. Dette er etter min mening også en svakhet med skoene.

Det som er så rart er at skoene fortsatt er potte tette. Jeg tok vanntesten på skoene nå, og det kommer ikke en dråpe vann ut av skoen, selv om den er fyllt opp med vann. Dette er imponerende syns jeg, så Gore-tex i disse skoene er utrolig sterk - om ikke annet. Men kvaliteten er ikke god nok for prisnivået, men dilemmaet er at det ikke er så lett å finne andre skomodeller som passer.

IMG_1009.jpeg

IMG_1010.jpeg

IMG_1011.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.