Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva vil et dyrere telt gi meg?


Phoney

Anbefalte innlegg

... og da gikk bestillingen på et Nallo 3 GT i vei. Tilbudet fra Fjellsport på Nallo, kontra Orion fra Outnorth gjorde det litt billigere. I tillegg så sa magefølelsen at Nallo var mer riktig enn så lenge jeg ikke har sett noen av teltene på noe annet en bilder og youtube. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nallo er straight nok det. Bakdelene med dette teltet etter min mening er at det skrår endel i bakenden noe som stjeler liggelengde men går greit for meg på 180. Samt at innerteltet sagger noe innvendig slik at høyden kan bli litt snau. At det ikke er noe system for å folde opp bardunene er et irritasjonsmoment samt at glidelåsen til myggnettingen kiler seg fast titt og ofte. Myggnettingen virker heller ikke veldig solid. Men ellers framstår det som et solid sydd og bra telt, men for høyt priset med en normalpris på 8000 kr (ikke gt).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, RoyN skrev:

Nallo er straight nok det. Bakdelene med dette teltet etter min mening er at det skrår endel i bakenden noe som stjeler liggelengde men går greit for meg på 180. Samt at innerteltet sagger noe innvendig slik at høyden kan bli litt snau. At det ikke er noe system for å folde opp bardunene er et irritasjonsmoment samt at glidelåsen til myggnettingen kiler seg fast titt og ofte. Myggnettingen virker heller ikke veldig solid. Men ellers framstår det som et solid sydd og bra telt, men for høyt priset med en normalpris på 8000 kr (ikke gt).  

Oppsamler for barduner fikses enkelt, ultralett og ultrabillig. Ta ett gummistrikk på det ene bardunfestet, så har du kopiert helsport sin løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.