Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Hvor mye veier en full 125g gassboks?


Anti

Anbefalte innlegg

Annonse

Enig, @Mareng 😊 Jeg har brukt gass i sommer på min Whisperlite Universal. Enkelt å fyre, men synes det er vanskelig å beregne gassforbruk/mengde på boks og liker ikke at det blir så mye tombokser heller. Så jeg foretrekker flytende fuel hele året 😊

Men nå sporer jeg av det som det spør etter i tråden 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en test hjemme der du koker opp en kjele med vann på den brenneren du bruker, vei boksen før og etter. Da har du en pekepinn på hvor mye gass som går per koking.  Primus EtaPower brukte ca 12g gass for å få 1,5l til kokepunktet, startet med iskaldt vann. En sånn liten billig gassbrenner som står på toppen av boksen brukte det dobbelte på 1l vann.  Det kan variere voldsomt fra brenner til brenner... Du kan også ta tiden, da har du enda en referanse.

Jeg tar som oftest med en liten boks i backup, kjekt å ha. Men du finner fort ut at den slumpen som var igjen holder leeeenge. Etter hvert har det blitt mindre og mindre halvfulle bokser hjemme 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.