Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka classic


Kurt S

Anbefalte innlegg

Har planer om å prøve Nordmarka Classic, men er litt usikker på tidsbruken. Jeg og fetteren min planlegger å dra fredag ettermiddag. Etter min "tankegang" burde vi kunne gjennomføre innen søndag ettermiddag. Men nå sier noen djeveladvokater at vi nok har regnet litt knapt med tid. Ser også at den omtales som en tredager tur. Betyr det tre fulle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er Mylla til Skar du mener. Jeg padlet denne sammen med en kamerat for 10-12 år siden. Vi dro etter jobb på fredag, og ble hentet på Skar søndag ettermiddag. 

Jeg kan ikke huske at vi stresset veldig. Det er sikkert fint med en dag til, men overhode ikke nødvendig. Starter du tidlig på dagen kan turen helt sikkert gjennomføres på to dager også uten for mye stress.

Det er én hard transportetappe der man triller på  ganske dårlig sti. Der tror jeg vi gikk to turer. På andre trillinger er det enten kort eller så god vei at bagasjen ligger i kanoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "flinke" til å ta engelske ord inn i språket vårt, ta en tur rundt i Oslo og se på navn på butikker og bedrifter! 

Nordmarka Classic er ganske kjent med med det navnet, men hvor det kommer fra vet jeg ikke.  Turen er ca på lengde med en maraton, og er estimert til å være en 2-4 dagens tur.

Har en veninne som svømte denne turen tidligere i år, med oppakning i en vanntett bag, det synes jeg det står respekt av! 😄 

 

fiskekart.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Kom hjem fra denne turen i går, veldig fin tur, anbefales på det sterkeste. Angående tidsbruk vil jeg si at fredag søndag bør gå greit, dog blir det kanskje ikke så mye tid til fiske og slaraffenliv. Fredag: Mylla-pershusvann (veldig fint her) Lørdag: Pershusvann-Hakloa/Bjørnsjø (Litt avhengig hvor glad du er i andre folk:P) Søndag: så videre ned til Øyungen/skar på søndagen.

En kanotralle er et must, du får noen gode trilleetapper men på fine grusveier, er også 2-3 steder du bør bære kanoen, ikke veldig lange men litt kronglete sti med kano.

Fyr løs hvis det er noen flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for svarene. Først til kritikken angående benevnelsen "Nordmarka Classic". Jeg er helt enig i kritikken mot engelske navn. Jeg er også sterkt i mot laksefiskere som døper om/setter egne navn på kulper og fiskeplasser, klatrere som i samme ånd navngir steder etc etc. Men jeg valgte å bruke benevnelsen Nordmarka Classic da dette er en benevnelse jeg fant på nett for akkurat denne turen. Det er greit å benytte en benevnelse folk kjenner til. Kort sagt vi er enige, men jeg velger å være praktisk anlagt.

Jeg og min fetter la ut på tur med kano og godt humør. Det skulle vise seg å bli en helt annerledes tur da kanotralla knelte med det samme vi lastet opp kanoen etter å ha forsert Mylla..... dermed ble det telt tur ved Mylla og fottur til omkringliggende vann/tjern for å fiske litt... Vi smilte vi og kosa oss. Jeg blir å gjøre ett nytt forsøk aleine i slutten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.