Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt og utstyr til lang person


flipside79

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet her og skjønner at det ikke er så lett å finne et telt til en som er lang. Jeg er akkurat 2 meter lang, 200cm. Var i utgangspunktet på jakt etter et 3-sesongs kuppeltelt til 2 personer. Gjerne også noe som kommer i en lett utgave.

Så noen nevne i en tidligere tråd at Exped Orion III kommer i en ny utgave som passer for "tall sleepers" i 2018. Vet noen når disse evt. kommer ut i butikkene? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt et så stort telt da det blir mest jeg alene som kommer til å bruke det. De gangene vi skal være 2 blir det etter all sannsynlighet jeg og guttungen som nå er 10 år.

Er det noen andre lange friluftsfolk der ute som har funnet et kuppeltelt som duger? Veggene blir fort mye kortere når man skal ha underlag og pose.

Tar også gjerne i mot tips om 3-sesongs soveposer og evt. underlag som passer norske giraffer. :-) Ser diverse soveposer i long operer med brukerlengde opp til 201cm... vet ikke om det blir snaut eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 hours ago, SnorreL said:

Jeg er 202cm og trives i Hilleberg Staika på 9cm Exped. 

Noen anelse om de har dette teltet utstilt i Oslo- eller Drammensområdet? Pleier det være kampanje på Hilleberg telt? Har skjønt at det er kvalitet, men det jo fortsatt en ganske stiv inngangspris.

 

Hvilken sovepose bruker forresten du, som er tilnærmet lik meg i lengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.