Gå til innhold
  • Bli medlem

Inreach se preset begrensing på 10 msg/mnd?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har inreach se som kan veilede meg litt?

Har lånt til en kamerat siden jeg skal på tur i en uke der 90% er uten dekning.

inne på menyen Data use står det Messages 1:10.

Jeg har sendt en mail til meg selv bare for å teste at alt virket. den kom frem men jeg lurer på:

 

Kan jeg sende 10, og motta ubegrenset, eller teller de jeg mottar og?

Og hvordan legger jeg inn preset meldinger? (står unlimited på preset)

Må jeg laste ned noe program for å legge inn preset meldinger, det står bare :Message 1,2 og tre på de som ligger inne nå..

 

Håper på raske svar da vi drar i morgen tidlig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raskt svar? Kan prøve på det her jeg sitter i gokk på tlf uten å sjekke fasit, noen andre får korrigere om jeg tar feil.

Endre presetmeldinger gjør du på pc. Logger inn hos inreach/garmin, endrer meldingene, kobler inreachen til pc med usb og oppdaterer den. Der legger du inn hvor presetmeldingene skal sendes også, det får du ikke styrt fra enheten.

Mine tre presets er 'Hei, alt er ok'  'Hei, alt er ok, men jeg blir forsinket' og 'Jeg trenger hjelp, men det er ikke livstruende'. Har kun brukt den første..

Et abb kan inkludere et visst antall vanlige meldinger, går man ut over dette kommer det en femkroning ca per melding på neste regning.

Anbefaler å laste ned appen Earthmate for å skrive meldinger på tlf og sende med inreach koblet på bluetooth. Det går fint å skrive de på inreachen selv, det er bare knotete og tidkrevende kontra å gjøre det på tlf.

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk :D så det vil si at det "stopper" ikke opp når telleren har nådd 10 meldinger inn/ut, men det kommer ekstra på regningen? Har ikke verken brukernavn eller passord tilgjengelig men det holder mer enn nok for meg å sende til mailadresse for å gi livstegn fra meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jonas1986 skrev:

TUSEN takk :D så det vil si at det "stopper" ikke opp når telleren har nådd 10 meldinger inn/ut, men det kommer ekstra på regningen? Har ikke verken brukernavn eller passord tilgjengelig men det holder mer enn nok for meg å sende til mailadresse for å gi livstegn fra meg :) 

Stemmer. Da får du bare skrive 'normale' meldinger til mail eller telefon (husk +47 foran telefonnummeret). Det kan kanskje være praktisk å si fra til de du tror vil motta meldinger på forhånd at det kommer meldinger i navnet til han/hun du låner inreachen fra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter også at det funker sånn - alt over inkluderte meldinger kommer på neste faktura. Jeg tror ingen slike sikkrehetsinnretninger fungerer slik at de ikke sender melding om man ikke har forhåndsbetalt. 

Jeg har brukt værmeldingstjenesten for akkurat der du er på min og synes også det fungerer veldig bra. Greit i forhold til planlegging av morgendagen om man f.eks vet ca når regnet kommer til å komme osv..

Så vidt jeg kan se av siste faktura som kom i går så betaler jeg ikke for disse heller, men det kan hende de teller som vanlige meldinger..

Vær obs på at du kan klikke deg inn på hver linje i værmeldingssvaret for å få mer detaljer...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jonas1986, muligens litt sent nå, men dersom du utløser SOS, så vil GEOS-hjelpesenteret først kontakte kontaktpersonene som er ført opp.  Så du bør informere kontaktpersonene til kameraten din at det er du som drar på tur med Inreach-en, hvor du drar osv.   Litt kjedelig om du kommer i nød, og GEOS kontakter kameratens kontaktpersoner, som kanskje ikke vet noe..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.