Gå til innhold
  • Bli medlem

Post bilder av ditt fottøy (i bruk)


HannKatta

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 måneder senere...

Alfa Impact på Hardangervidda. Dette var bare på starten av dag 2 på en 7-dagers tur, så skoene ser fremdeles ganske fine ut i læret. Jeg har notert meg at en liten flaske med Leather care-produktet til Alfa blir med på lengre turer fremover da læret fort blir tørt og sliten etter noen dager med variert terreng og vær.

IMG_3256.JPG.c0c808afd738fb61f6bde2d9f0b3677d.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20210808_101415.thumb.jpg.6ac1c79eab97adccf2506b8b7e9a5936.jpg

5 år gamle Crispi Besseggen. Kjedelige og usexy fjellsko som jeg har prøvd å bytte ut flere ganger. Men det er bare å krype til korset: disse passer min fot best, og blir bare bedre og bedre....ingen sko er vel bedre enn like før de er helt utslitte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre par utslitte anmarssko fra 5.10, men brukes fortsatt da de har sykt godt feste på stein. Ikke så mye stein her da, men. (For øvrig utsikt fra et Hilleberg Kaitum 3. Elsker muligheten til å rulle opp i endene.)

IMG_2463.thumb.jpg.1538f350e315e797b91dd147ec4d0c2b.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For ti år siden fant jeg den perfekte fjellsko til min fot, Crispi Skarven. Ingen inngåing, ingen gnagsår. Det er med stor sorg jeg nå må innse at mitt andre par er utslitt (eller i allefall blitt for små) og at modellen ikke er å få kjøpt lenger.

B1EF2166-D889-4919-8E4A-B353B96D4447.thumb.jpeg.03a1d35f460cb00ef30570cc127821ce.jpeg

Siste tur? Slitt såle, ei hekte som holder på å ryke og litt lørvete inni. Membranen er fortsatt like heil etter 5 år, 700 km og et ukjent antall høydemeter.

F6952BF6-FBDB-4BEB-B30B-FFFFE95680B9.thumb.jpeg.cce7a8a12ef2d713ac787ce81725566c.jpeg

Vil etterkommeren gi meg like mye glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boggabogg skrev (15 minutter siden):

For ti år siden fant jeg den perfekte fjellsko til min fot, Crispi Skarven. Ingen inngåing, ingen gnagsår. Det er med stor sorg jeg nå må innse at mitt andre par er utslitt (eller i allefall blitt for små) og at modellen ikke er å få kjøpt lenger.

B1EF2166-D889-4919-8E4A-B353B96D4447.thumb.jpeg.03a1d35f460cb00ef30570cc127821ce.jpeg

Siste tur? Slitt såle, ei hekte som holder på å ryke og litt lørvete inni. Membranen er fortsatt like heil etter 5 år, 700 km og et ukjent antall høydemeter.

F6952BF6-FBDB-4BEB-B30B-FFFFE95680B9.thumb.jpeg.cce7a8a12ef2d713ac787ce81725566c.jpeg

Vil etterkommeren gi meg like mye glede?

Samme her. Heldigvis har jeg vært litt forutseende så jeg har ett 6 år gammelt par som fortsatt er i bruk, men den ene er bittelitt kwkk i membranen om jeg før lenge i myr og bekk. I tillegg har jeg ett nytt ubrukt par stående i boden. Det står også ett par som er brukt på 4 turer til nuh der jeg ikke ønsket bli våt i løpet av dagen så forhåpentlig er jeg dekket opp en del år til. 

 

Det eldste paret avbildet noen få poster lengre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (40 minutter siden):

I tillegg har jeg ett nytt ubrukt par stående i boden. 

Dessverre er litt av problemet mitt at føttene mine har endret seg, så dersom jeg hadde vært forutseende hadde jeg nok nå stått her med et par box-freshe sko i feil størrelse.

Men er ellers enig i at når man finner noe man er fornøyd med bør man kjøpe minst ett eksemplar ekstra.

866513A0-0683-41B5-8CE0-014C6AB90EA4.thumb.jpeg.e5aeffb4a314f16e4f04cf3bbf1e40a4.jpeg


Skobilde for å følge tråden. Ikke mindre enn to par Crispi Skarven! Det eine går nesten inn i det andre…

Endret av Boggabogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skryti litt av Alfa Drift skoene tidligere, men begynner å trekke meg litt nå.
Nå i helgen røyk det ene festepunktet for snøringen, uten at jeg hadde strammet noe mer til enn normalt... Skoene har fremdeles minimalt med kilometer under seg gjennomført, så dette blir nok en reklamasjonssak :)
Generelt synes jeg skoene hadde vært mye bedre med vanlige skolisser enn dette snøresystemet som bare er knotete.

IMG_3906.JPG.8140fc91f6a2bc4d55e710125176196f.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Terka skrev (På 22.9.2018 den 21.45):

20180922_213916.thumb.jpg.af4b4af90bd7bd7297c5cf0dd055a18c.jpg

Er det et par Trango TRK GTX?

Jeg plukket opp et par av de etter å ha testet alt annet, ville virkelig unngå de "plastikk bananene". Men de satt godt på føttene, gjør det fortsatt, og det har blitt flere lengre turer med tung sekk som de funker utmerket til.

Jeg savner dog følelsen av å få strammet til skikkelig rundt leggen, i forhold til andre stivere aka lærstøvler. Føler at jeg kutter av blodsirkulasjon mer enn å stive av overdelen. Hva er din erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (På 5.10.2017 den 10.19):

sko.jpg.82accbaa2aff07920e708714d02bb8ba.jpg

 


 

Sko4.jpg.18cc5dc27a34a2a600ff17c08845d7ef.jpgGrunnen til at jeg alltid går med høye støvler med ankelstøtte. Dette bør helst ikke skje alene langt inne i fjellet uten mobildekning..

Omg @Lompa! 😱

Overtråkk, med tung sekk? Ble det brukket ankel den gangen, forstuelse eller noe som røk inni der?

Så ikke så bra ut.

———————————————

(Har kjøpt 3 par nye tursko nå, så jeg skal bidra med bilder etterhvert. Lave tursko, mellomhøye markasko, og mellomhøye/høye fjellstøvler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Marius Engelsen skrev (På 2021-9-5 den 21.56):

Omg @Lompa! 😱

Overtråkk, med tung sekk? Ble det brukket ankel den gangen, forstuelse eller noe som røk inni der?

Så ikke så bra ut.

———————————————

(Har kjøpt 3 par nye tursko nå, så jeg skal bidra med bilder etterhvert. Lave tursko, mellomhøye markasko, og mellomhøye/høye fjellstøvler.)

Den gangen var det nærtur og med ganske lave sko. Nå går jeg mest alene, og da vil jeg ha sikkerheten med noe stivt som gjør at jeg ikke kan tråkke over, siden jeg har ganske skranglete ankler etter hvert.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skulle gjerne hatt eit bilete, men desverre hugsa eg ikkje å forevige øyeblikket. Men i fjor haust kjøpte eg alfa walk king air og var veldig spent på korleis desse vart i bruk. Etter eg hadde gått dei skikkelig inn, bar det avgårde på ein lang tur etter hjort i stupbratt vestlandsterreng. Etter mangen timer med hard gåing, konkluderte eg med at skoa var nok hakket "tettare" i negativ forstand enn tidligare tursko med lær, men ikkje verre en at totalopplevelsen var god. Når eg ser ned på skoa, ser eg at dei skummer ut ventilasjonshulla som er på siden av skoa😂 Dei såg ut som dei var hardt angrepe av rabies og eg gav dei umiddelbart goodwill fordi det vart tydlig for meg at skoa gjorde sitt ytterste for å få fuktighet ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.