Gå til innhold
  • Bli medlem

Turmat uten løk


fjellzki

Anbefalte innlegg

Har spist et stort utvalg av ymse merker av frysetørret mat. Mye bra og god mat. 

For å slippe å lete igjennom alle slagene, noen som vet om noen uten løk? ..... blir dårlig i magen av det. Spiser det i turmat selv om jeg egentlig ikke burde. (Særlig Kebabgryta er god)

Men virker som nesten alle (uansett merke) inneholder løk.... av de jeg har kjøpt. 

Er ikke så lysten på å lage frysetørket selv. 

Skal jeg på dagstur tar jeg med vanlig mat og tilbereder... men på overnattinger er det greit å med Real eller noe til lunsj eller middag til dag nr. 2. 

Eventuelt noe som er mettende og protenrikt... som ikke tar mye plass/vekt som også holder til dag nr i varmt vær f,eks.

Endret av fjellzki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sjekka alle retter fra alle merker. Men vil annslå at jeg har prøvd sikker 15 forskjellige retter (real, mountain house, adventure-food og en annen). 

Veit jo om Toro og sånn... men da må man jo ha litt kjøtt eller noe (Bønner og linser er fin erstatning... men det er heller ikke magen glad i... selv om det er veldig godt).. og kjøtt blir vel ikke veldig godt etter 15-20 timer i varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kortere turer kan det brukes piknikskinke, spekepølse og lignende i tororettene. Om en orker kam em tørke kjøttdeig og kjøtt selv på forhånd, for å så tilsette dette på tur 😊

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eggerøra smaker ikke bra. Kjøpte i god tro.... smakte en... solgte de andre på finn. 

Har også prøvd dessert-variant fra Mountain House... følger anvisning, og den rispuddingen blir til smakløs suppe. 

Og ser det med Real... gønner på med lauken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo så lettvint med frysetørra, men egg, avokado, en toro-variant. Hjemmebak energibolle. Grønnsaker. Fullkornstortilla, bønner, nøtter.... mange valg for ting som holder 12 t. + i sekken en varm sommerdag og natt. Og er jo så glad i Jet-boilen min... så er jo artig å lage mat ute også. 

Endret av fjellzki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.