Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ikke for tung tur i Hordaland


JC Ellefsen

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Første innlegget her på forumet, men har vært en trofast leser i lengre tid.
Det begynner å bli noen år siden jeg hadde min siste fjelltur grunnet en del ryggoperasjoner.
Jeg er nå i startfasen på å begynne på igjen med dette, men må nok ha en litt forsiktig start.

Jeg kan fint gå noen timer i fjellet med grei oppakning, men er på utkikk etter en «forholdsvis» enkel tur i Hordalandsområdet hvor jeg kan slå leir og fiske litt uten å treffe på alt for mange mosjonister på tur.

Har tidligere vandret litt i Matrefjellet, men føler det blir litt for seigt nå i starten.

Hva har vi av greie steder en time eller tre med bil fra Bergen som dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stølsheimen er fin, her kan du kjøre opp til de to demningene så du slipper så alt for store stigningen.

Kvittingen, du kjører opp med Tysse, derfra kan du gå militærvegen mot Bergsdalen. 

Byfjellene er jo en bankers. Her kan du både ta bane opp og ned om du blir sliten.

Gulfjellet er personlig favoritt. Gå opp til Redningshytten og videre mot Gulfjelltoppen

Det er også noen fine turer innerst i Modalen (Steinsland) Her kan du kjøre langt opp i fjellet så du sparer deg for noen høydemeter på selve turen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.