Gå til innhold
  • Bli medlem

Slitasje på skalljakke, noen vits i å klage?


rwdf

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny Bergans Vengetind skalljakke i Dermizax for en ukes tid siden, og har siden brukt den på to toppturer med ryggsekk. (ca 10 timer totalt)

Der hvor jeg har hatt hoftereima på sekken er det slitasje og et par små huller. Et av dem ser ut til å gå gjennom alle tre lagene.

Er dette å regne som normal slitasje, eller bør jeg klage?
Man skal vel kunne bruke skalljakke og ryggsekk, eller har jeg misforstått?

bergans_vengetind_skade.jpg

bergans_vengetind_skade2.jpg

bergans_vengetind_skade3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner ikke noe om det på nettsidene deres, bare en del info om at de reparerer slikt mot et vederlag. 

Spørsmålet blir om dette regnes som vanlig slitasje eller materialfeil...

Får ta en tur innom flaggskipbutikken og høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, rwdf skrev:

Kjøpte ny Bergans Vengetind skalljakke i Dermizax for en ukes tid siden, og har siden brukt den på to toppturer med ryggsekk. (ca 10 timer totalt)

Der hvor jeg har hatt hoftereima på sekken er det slitasje og et par små huller. Et av dem ser ut til å gå gjennom alle tre lagene.

Er dette å regne som normal slitasje, eller bør jeg klage?
Man skal vel kunne bruke skalljakke og ryggsekk, eller har jeg misforstått?

bergans_vengetind_skade.jpg

bergans_vengetind_skade2.jpg

bergans_vengetind_skade3.jpg

Ypperlig mulighet til å sjekke Bergans sin kundesupport på temaet "skalljakker som forfaller" kontakt de og hør hva de sier. Jeg synes dette virker veldig pinglete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått akkurat samme hullproblem på en Norrøna Trollveggen Dri3 etter pulkselen. Helt latterlig dårlig.

Reklamerte til Norrøna med bilder, men var ikke veldig imponert over svaret. Måtte sende den inn for vurdering.. Det har jeg ikke giddi enda, men får vel rote meg til det snart. Er bare redd det blir stemplet som unormal slitasje. Vurderer egentlig bare å kjøpe en lapp hos folk som reparerer tex-klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, whistler skrev:

Vurderer egentlig bare å kjøpe en lapp hos folk som reparerer tex-klær.

Tenkte samme tanke, eventuelt bare dra på noe sømtape på innsiden. Med de prisene de oppgir for reparasjon på nettsida så tenker jeg at det ikke er verdt det.

Endret av rwdf
La til link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.