Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan pakke sekken optimalt ?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvordan man "skal" pakke sekker, skal på en ukestur og sekken blir mellom 35-40kg..

Har altid inbilt meg at det tyngste skal lengst mulig ned og inn mot ryggen, stemmer ikke det?

En kompis sa han altid hadde teltet liggende oppå sekken, under lokket i sin reconpack, jeg har brukt og pakke det langt ned i sekken.

Har nå telt på 1,6 kg, så det hjelper på kontra vintertelt på nesten 5kg (Bergans Helium Dome)

pakker altid sovepose helt nederst, så telt, liggeunderlag (expeed synmate 7LW m. chairkit),stormkjøkken (trangia) med omnilite,  så mat med klær på toppen.

Packraft(ca. 3kg) stropper jeg under sekken og åren (1kg) trer jef inn under sidelommene så det er lett tilgjengelig.

Toalettmappen ligger inni lokket.

Skal på ukestur i slutten av august med packraft men en del vandring så tenkte det kunne jo være noe å tenke på :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Ski: tyngste nederst

Fottur: tyngste i midten/øverst nærmest ryggen.

Kan jeg spørre hvorfor så dævla tung sekk? Vet ikke om jeg hadde maktet å bære en så tung sekk særlig langt/bratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jonas1986 skrev:

Der er pakklisten foreløpig.. skal gå ca. 16 km første dagen så satser jeg på padling resten( ca. 65km) med noe bæring forbi de eventuelle strykene vi møter som ikke er padlebare.. 

Pakkliste sommertur med packraft(Jonas).xls

Eg får ikkje til å opne den, men det er kanskje her det er gale og ikkje med fila 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Humbug skrev:

Du kunne jo la salong og skjenk stå igjen hjemme, hvertfall face with stuck-out tongue and tightly-closed eyes

Spøk og tøys til side, så ville jeg pakket omtrent som deg. Lette, myke ting i bunn, tungt i midten og lett tilgjengelig på toppen. 

Salong og sjenk må være med når vi skal på guttetur i samenes spisskammers :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkingen din er det ingenting i veien med. Jeg hadde nok prioritert å få tunge mat-ting som ikke nødvendigvis må ut før i camp tett mot ryggen midt på.

Litt på siden: Hvis det er slik alle med tunge sekker  estimerer vekten når de kjekt bærer 30-40 kg hver sommer, så skjønner jeg hvorfor alle fnyser av lettpakkerne rundt omkring. 2 kg tarp? 2,7 kg liggeunderlag med chair-kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pakklisten er ikke fullkomment det JEG skal ha i sekken, siden vi er 4 stk som skal på tur blir fellesutstyret fordelt slik at jeg ikke bærer alt. Men JA, jeg skulle gjerne hatt et superlett liggeunderlag, men med 3 kidz er det prioritering. Bruker samme liggeunderlaget på vinteren og har alltid sovet som en prinsesse på det :D Tarpen veier 1,5 i følge kjøkkenvekten og er 4,4x4,4 meter så den kan bli super om det blir mye regn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.