Gå til innhold
  • Bli medlem

Mosdalsbu til Haukeliseter


HROFT

Anbefalte innlegg

Annonse
On 8/5/2017 at 5:15 PM, Bjarne H.S. said:

Jeg kjenner meg ikke igjen i din geografi her, selvom jeg er ok kjent i området. Middalsbu og Haukeliseter kjenner jeg, men Mosdalsbu og Bervassdalen er ukjent for meg. Litt mer spesifikt er du snill.

Tenkte å gå en fottur om par uker til. Planen er å gå fra Odda til Trolltungen, overnatter på Mosdalsbu og fortsetter sørover forbi Kvanntjørnsu ned i dalen hvor Ljosavatnet ligger. Derifra til Middalsbu og Haukeliseter. På ut.no stien som går langs Ljosavatnet er merket i punktir. Siden jeg klarte ikke finne meg en turfølge og går alene fra Mosdalsbu lurer jeg litt om hvor vanskelig blir det å finne veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Men, en tøff tur i ganske tøft fjellterreng slik jeg har forstått løypa du vil følge. Veldig mye opp og ned, lange motbakker. Jeg ville nok heller valgt Tyssevassbu etter Trolltunga og derfra Litlos, Hellevassbu, Haukeliseter. Lettere terreng og tryggere når man går alene antar jeg. Litt flere folk går de merka T-stiene mellom disse hyttene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.