Gå til innhold
  • Bli medlem

På kryss og tvers i Sunnmørsalpene


tshansen

Anbefalte innlegg

I dag startet ferien! Pakker bilen, har med utstyr til alt fra dagsturer til mange dager i fjellet. Begynner med å kjøre oppover mot Måløy, tenkte å gå Hornelen i morgen. Derfra går turen videre innover i Sunnmørsalpene. Jønshornet, Kolåstiden, Slogen, osv står på lista, men alt avhenger av vær og forhold.

Jeg har en måned fri, så jeg kjører litt på vær og lyst. Så Innerdalstårnet, Besseggen osv er også mulig jeg kommer innom. Er det noen som har gått i områdene siste dagene? Er det stinn brakke med turister/fjellfolk på det mest populære plassene? eventuelt snø? Noen som har vært på skålatårnet? 

Har litt lyst å gå den nye Via Ferrata i Åndalsnes, men tipper her er stor pågang nå i begynnelsen? 

Vi sees i fjellet :-) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å finne meg plass å sove i nærheten av Hornelen og Bremanger i kveld! Det var sjanseløst. En eller annen festival ute på knutøy? 

Tar fergen til Måløy, camper på Refviksanden og satser på godt vær i morgen! Liten vits å gå Hornelen i tett tåke og regn.... sukk! Men men, været kan man ikke styre! Heksene på tv2 og trollmennne på NRK krangler om å ha rett, så beste løsning er å kikke ut av teltet i morgen tidlig 😂

 

 

IMG_1869.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været har ikke vært veldig bra! Men med familie i Ålesund, ble det enkelt å kjøre dit i ly av været! Skyene ligger lavt og toppturer har liten eller ingen hensikt i slikt vær! 

En liten trøstepremie var det å gå til Lesten og Storhornet! Til tider null sikt, men en flott tur alikevell

 

 

IMG_1882.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerdalstårnet er fantastisk! Sikkert endel folk der også nå, men der er du avhengig av tørt føre. Var på Besseggen midt i ferietid ifjor, det er køgåing og helt annerledes enn fredelige fjellturer! God ferie, ønsker deg mange fine opplevelser!

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ut.no/tur/2.13577/

Er det noen som vet hvordan forholdene er i forhold til å sette opp telt å campe i nærheten av Patchelhytta? Tenkte å gå opp på ettermiddag, slå camp også gå slogen ene dagen, å Store Smørskredtind dagen etter før jeg går ned igjen. Noen gode erfaringer på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tshansen skrev:

https://www.ut.no/tur/2.13577/

Er det noen som vet hvordan forholdene er i forhold til å sette opp telt å campe i nærheten av Patchelhytta? Tenkte å gå opp på ettermiddag, slå camp også gå slogen ene dagen, å Store Smørskredtind dagen etter før jeg går ned igjen. Noen gode erfaringer på dette? 

Tipptopp forhold. Kjør på. Tilrår å gå Langsæterdalen eller Habostaddalen. Flott. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.