Jump to content

Uberg air mat, meninger?

Recommended Posts

Annonse

Det ser ut til å være en ren luftmadrass. Tilsvarende den jeg har, fra Magasinet: https://www.magasinet.no/friluftsliv/soveposer-og-underlag/liggeunderlag/dovrefjell-basic-liggeunderlag-oppblastbart

På varme sommernetter, hvor man ikke trenger isolasjon, er slike helt topp. Man ligger mykt og godt. Når det blir kaldt så isolerer de ingen ting nedenfra, men kan kombineres med skumplastunderlag.

Sant det, denne ruinerer deg ikke, men det dyreste utstyret er det du må kjøpe flere ganger :) Jeg gjorde akkurat det samme og erfarte at selv på sommeren ble det kaldt, så mitt underlag uten isolasjon brukes bare som ekstramadrass på harde hyttesenger :P men folk er jo forskjellige så at jeg fant ut at det ikke passer for meg betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke passer for deg.

Folie reflekterer litt varmestråling, men vil neppe isolere noe særlig. Foliens viktigste egenskap er at den er tett og dermed hindrer fordampning. Dette kan være gull hvis du pakker deg inn i folie, men denne effekten får du ikke av å pakke inn underlaget. 

Edited by Eksilbergenseren

Guest Mareng

Er det noen som har sett på målene til denne? Den er kun 48cm bred, den vil føles smal. Så er det greit å vite at lengden kun er 180.

Den har ikke isolasjonsmateriale, det er en bademadrass i bunn og grunn. På sommeren når det er varmt er det sikkert null stress med bare luft.

Har du ett billig skumunderlag du kan legge under hjelper dette MYE. Det får du på jysk for 50kr 👍