Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven Abisko Lite vs Hilleberg Soulo?


Izzy

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, JanRH skrev:

Gratulerer med nytt Soulo :) Kona ser at jeg lider i mangel av fjelltur da jeg pusser opp før salg. Etter at yngstejenta har fått flyttet inn på studenthybelen, dvs 16.august løsner det. Rett etter 20.august er det gode utsikter. Ser at det kan drøye mot 1.september, men etter det er det 1 uke på fjellet. Har nytt Orion II Extreme og nytt Ringstind Pro 2 - vet ikke hvilket jeg tar med meg. Har mest lyst til å ta med Orion. Da blir det å gå ned til Geitvassdalen :):)

Du er heldig med samboeren ja :) Håper kona gir meg litt slakk nå!!!

Kjenner igjen følelsen av å bare jobbe med hus og lite fjellturer, for 3 år siden brukte jeg store deler av året på å renovere hus... Da er det godt du har en tur å se frem til, håper du skriver en rapport med bilder i etterkant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst
4 minutter siden, Kjellis skrev:

Kjenner igjen følelsen av å bare jobbe med hus og lite fjellturer, for 3 år siden brukte jeg store deler av året på å renovere hus... Da er det godt du har en tur å se frem til, håper du skriver en rapport med bilder i etterkant ;)

Det blir bilder og turrapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre rapport fra deg. Turkompisen min, Frank, gikk fra H. Soulo til Reinsfjell SL 2 sist år og har ikke sett seg tilbake såvidt jeg vet. Han legger ut på H.vidda og vest til uka. Blir spennende å se.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.8.2017 den 20.24, spesial_43 skrev:

Jeg har nettopp bestilt Abisko Lite 1 for testing :) Ser også at Brukås Sport skal ha 5.800,- for rød Soulu...

Har du prøvd dette enda? Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg prøvd teltet @Mareng. En natt i åpent lende med sterke vindkast inn fra sida. Teltet fungerte bra, og trengte ikke etterstramming av barduner. Med  9 cm liggeunderlag og "buksepute" hadde jeg nok luft mellom ansikt og teltduk til at det ikke ble klaustrofobisk. Lite bevegelse i innertelt og ingen merkbar kondens.

Litt usikker på om trådstarter mente det med "duk i ansiktet" bokstavelig, eller om det gikk mer på følelsen av å ligge i denne telttypen :) Med tilnærma rette endestenger i hodeenden og liggeunderlaget skjøvet mot fotenden gikk det helt fint for min del.

Alt i alt fungerer teltet som forventa. Det er et krypinn for 1 person med plass til storsekk og støvler i forteltet. Meget hyggelig vekt og pakkvolum.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, spesial_43 skrev:

Da har jeg prøvd teltet @Mareng. En natt i åpent lende med sterke vindkast inn fra sida. Teltet fungerte bra, og trengte ikke etterstramming av barduner. Med  9 cm liggeunderlag og "buksepute" hadde jeg nok luft mellom ansikt og teltduk til at det ikke ble klaustrofobisk. Lite bevegelse i innertelt og ingen merkbar kondens.

Litt usikker på om trådstarter mente det med "duk i ansiktet" bokstavelig, eller om det gikk mer på følelsen av å ligge i denne telttypen :) Med tilnærma rette endestenger i hodeenden og liggeunderlaget skjøvet mot fotenden gikk det helt fint for min del.

Alt i alt fungerer teltet som forventa. Det er et krypinn for 1 person med plass til storsekk og støvler i forteltet. Meget hyggelig vekt og pakkvolum.

Så bra!

Jeg tror dette er det aller beste soloteltet på markedet for meg, som er 170 og har M-lengde på liggeunderlagene mine.

Det blir forhåpentligvis ett slikt etterhvert, men først er det nye ski på listen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.