Gå til innhold
  • Bli medlem

Powebank, holder denne?


Tittei

Anbefalte innlegg

Har Samsung galaxy J3 mobil og ipad

Fikk denne lille saken her. Duger denne som sikkerhet? Har bare testet den så vidt og mener huske den lader tregt. 

Bruker tlf minst mulig, så det er snakk om å lade en gang. Godt å ha litt musikk en kort stund når ungene har lagt seg

Tviler på jeg vil ha med meg ipaden på tur, men spør likevel,  så er det gjort 😅

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/hjemmeelektronikk/tilbehor-for-nettbrett-og-mobiler/batterier-og-powerbanks/powerbank-000935/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.000mha er et minimum (mener jeg) Reell mAh og oppgitt mAh er langt fra hverandre. På en 10.000, vil du vel ha mellom 6 og 6500 mAh. Biltema sin kom best ut i test for 2 år siden. Har denne selv og er kjempefornøyd. Har en iPhone 6s pluss, denne får jeg 8 ladinger med denne power banken. Da begynner jeg å lade telefonen på rundt 25% og avslutter ladingen mellom 90 og 95 % :-) 

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Batterier/Powerpack-10400-mAh-2000035109/

Endret av tshansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 9000 mAh power bank som lader Samsung nettbrettet mitt til en plass rundt 80 %. Testet det en gang etter å utladet nettbrettet fullstendig. På telttur ville jeg hatt 3 power banker som er så store. En til mini routeren, en til nettbrettet og en til mobilen. Den siste banken kunne kanskje ladet resten av mini routeren, siden nettbrettet bruker mindre strøm på streaming enn hva routeren gjør.

Power banken på 9000 mAh bruker 6 timer på lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har modellen mindre enn @Truant76 på 6700 mAh fra Clas Ohlson.
Den lader Huawei tlfn min nesten 3 ganger :)  Lett liten sak som er fin på helgturer.
Har gått i innkjøp av ett lite solcellepanel som passer oppå sekkelokket om det skulle være mer aktuelt med strøm på
mine turer. Lade tlfn under forflytning med solcelle og ha powerbanken som nødstrøm om det skulle bli dårlige forhold over
litt lengre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel kanskje nevnt at jeg bruker powerbanken i kombinasjon med dette solpanelet, også fra Clas Ohlson; http://www.clasohlson.com/no/Exibel-solcellelader-med-USB-10-W-/38-6836

 

Den er ikke akkurat superlett, men det tåler mye juling. Glemte den utenfor teltet en kveld og der stod den i regn og vind i flere timer mens jeg sov, og telefonen lå innunder yttertelt duken. Hadde ingen problemer som følge av det. Panelet produserer faktisk strøm selv om det er godt overskyet, men da går det tregt. Panelet er kun lading, det har ikke innebygget powerbank. Ved skyfri himmel og riktig vinkel mot solen lader den min Samsung fra ca. 20% til 95-100% på ca. 1 time og 45 min. Det eneste problemet jeg har hatt er at hvis telefonen er helt i bånn så klarer den ikke alltid å starte lading, då må jeg gi en liten boost først fra powerbanken. Om dette skyldes elendige USB kabler skal jeg ikke mene for mye om.

Litt usikker på ladetiden for powerbanken da jeg ikke har ladet denne fra tom til full med panelet. Lader den før jeg drar hjemmefra og fyller på den etter hvert. Prøver å holde powerbanker på 50%+ kapasitet i tilfelle flere dager med dårlig vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å bestille ekstra deksel til mobil som har integrert batteripakke. Oppleves som veldig plassbesparende kontra powerbank. Har det også med på tur, men dekselet til min Samsung S8 gir meg en lading ekstra uten at jeg må drasse på en dings ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur du av mobildata på telefonen sparer du mye på strømmen. Du kan fortsatt motta anrop og sms.

Skru bare på datatrafikken når du eventuelt skal bruke den. Du kan også sette telefonen i flightmode på natta da sparer du enda mer.

Dersom du ikke er surfeavhengig vil batteriet vare i flere dager på denne måten og redusere behovet for lading.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smarte tips. Jeg merker jeg helst vil være digitalfri så mye som mulig. Gidder ikke kjøpe kamera helt enda, så tlf står på, men bruker den primært som kamera og klokke. Likevel stoler jeg ikke helt på ladingen på tlf. De er såpass små og veier såpass lite, at jg tåler ha med mg denne lille dingsen for en litt falsk sikkerhet. Overlever uten musikk også, men igjen, det handler om litt komfort og kos sene nattetimer når skravla til ungene har stilnet. Dog er jeg nok mest glad i lydene. Atiren gir meg på slike turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Truant76 skrev:

Burde vel kanskje nevnt at jeg bruker powerbanken i kombinasjon med dette solpanelet, også fra Clas Ohlson; http://www.clasohlson.com/no/Exibel-solcellelader-med-USB-10-W-/38-6836

Jeg kjøpte den lille på 6w hos Clas og den lader tlfn greit på noen timer ser det ut som.
Og for 249,- på tilbud så måtte jeg bare teste.
Vekt er 240 gram noe som er å leve med 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tubbs skrev:

Jeg kjøpte den lille på 6w hos Clas og den lader tlfn greit på noen timer ser det ut som.
Og for 249,- på tilbud så måtte jeg bare teste.
Vekt er 240 gram noe som er å leve med 1f642.png

Hadde jeg vært enslig hadde jeg kanskje gått for en tilsvarende løsning for å spare vekt, men siden vi som par alltid er på tur sammen og har 2 telefoner + GoPro tenkte jeg det kunne være litt greit med ekstra kapasitet så det blir litt mer effektivt pa dager med varierende mengder sol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har opplevd at det er fint med 20000 mAh på tur hvor jeg har med flere større enheter som kamera batterier og ipad.

Kjøpte mine 2 på jula og er fornøyd med dem.

Et tips er å varme batteripakken inne i jakken eller sovepose før og mens du lader, siden kulde minsker kapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.