Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuel bottles


HannKatta

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har to brennere (XGK og Whisperlite) og tre flasker (1,0 l og 2 x 0,330 l). Jeg bruker bare bensin. Da har jeg en liten til turer hvor jeg vet jeg ikke trenger mye, to små til litt lengre turer eller turer der jeg ønsker reserve, og en stor for laaange turer eller der vekt ikke betyr så mye.

Ville ikke prioritert å ha egne flasker for ulike typer brensel - det er vel bedre da å helle ubrukt fuel tilbake i originalbeholderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Omnilite'n min så har jeg bare to stk 1 litere, og de pakkes avhengig av turlengde og om jeg i det hele tatt trenger å ta med noe annet enn gass.
Alltid renset bensin, og begge flaskene er fra Primus, så jeg tar til forbehold at de lager skikkelige flasker som ikke finner på noe fjas under turen.

Til nøds kan jeg alltids fyre opp bål, selvom det kan være 'bålforbud' i området - Så lenge man VET hva man driver på med, så mener jeg at det bør være innafor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 forskjellige brennere, to flasker til en av dem og en flaske til hver av de andre (Forskjeller i tilkobling). Brenner kun bensin på dem, og brukee andre brennere for gass.  Skal jeg ha med mer fuel tar jeg med 1L plastflasker med bensin fra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på linje med @Terka i forhold til drivstoff og antall flasker. Har 2 brennere med samme flaske og en med en annen. Har kun flaskene som fulgte med brennerne og har ikke kjøpt ekstra flasker. Bruker kun bensin, og ekstra fuel tas med på 1liters flasker.

Jeg lagrer aldri drivstoff i flaskene til brennerne. Heller drivstoffet tilbake på "tanken" og lar drivstoffet tørke ut av drivstoffflaska. Hadde rødsprit lagret lenge på en Sigg flaske, det spiste opp et belegg inne i flaska slik at det ble partikler i rødspriten. For en rødpritbrenner til stormkjøkken er det ikke noe problem, men dersom drivstoffet er bensin eller parafin og det "forurenses" av partikler som skyldes tæring på innsiden av drivstofflaska er det ganske ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg har 3 størrelser MSR, fordi jeg fikk det med brenneren når jeg kjøpte den brukt. Tror det er omkring 3+ dl, 6+ dl og 1 liter. Bruker klart 3 dl mest, sjeldent noe annet.

Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg valgt en stor flaske, og den minste. Da har jeg til korte turer og lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.