Gå til innhold
  • Bli medlem

Test: Protec Stormkjøkken


HannKatta

Anbefalte innlegg

Fant dette stormkjøkkenet her i en hylle godt bortgjemt.
He he, alt jeg har kjøpt og ikke husker noe av... 😝
Enten på Biltema eller Eurppris tenker jeg.
Og med en liter rødsprit i heimen så måtte det til pers og testes.
Se bilder...

I esken...

Img_22.jpg.2ab1e9277a2136742af6ce06c785d9c6.jpg

Img_14.thumb.jpg.592cdf31bb70cfdea6f60222f94a19ef.jpg

I fin grøn veske...

Img_20.jpg.2b9883794775e0af26f33094184738d1.jpg

Da pakkes det ut...

Img_18.jpg.d406842e685e8e81eed77393975151cf.jpg

Er det slik det skal være, mon tro?

Img_12.jpg.9c1183d597b9db4adadea25935e8150f.jpg

Bare å fylle ned i med rødsprit?
Ingen form for bruksanvisning følger med selvsagt.

Img_16.jpg.22a04f1c1dcfd83e1fc222d97d4864de.jpg

Da brenner det...

Img_07.jpg.73b513e9acd01cbf5b2edd410058ff10.jpg

Etter en stund....

Img_03.jpg.b4a7e38ae5b43b6a42163860f5f303de.jpg

 

Img_09.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike kjekt med alt som faktisk funker! Har opp gjennom årene laget enormt mye mat på stormkjøkkenet jeg fikk av faren min til 10-årsdagen, selv om det nå stort sett må vike plassen for gass eller bensin. Hvis du ikke har bruk for det selv kan du nå gi videre en kvalitetstestet gave til en eller annen heldig friluftsaspirant ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Larix skrev:
  Vis skjult innhold

 

Jeg ser at "innholdsfortegnelsen" lister opp 1 kjele, og 3 kokekar. Lurer på hva som er forskjellen:unsure:

Med kjele, så mener de nok kaffekjele. :) Og det går vel frem av bildene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er luftehull rundt hele "vindskjermen" og det er vel ikke så gunstig hvis det blåser litt og en bruker dette "utendørs". :) Ellers er det vel en kopi av en annen kjent produsent, med mindre endringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Tiur3 said:

Ser det er luftehull rundt hele "vindskjermen" og det er vel ikke så gunstig hvis det blåser litt og en bruker dette "utendørs".

He he...
Man kan jo kompansere med å bruke en ekstra vindskjerm i tillegg, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leste en test i Villmarksliv for endel år siden hvor lang tid det tok å koke opp 1 liter vann med den type rødspritbrenner.
Tok vel 19 minutter i romtemp.(20 grader) Det var inkl. påfylling av brenner underveis.
Kjøpte Trangia sitt sett for surt opptjente sommerjobbpenger som gutt og har aldri følt meg mere lurt!
Alt løste seg heldigvis da en onkel donerte bort sin gamle 111 til nevø :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/25/2017 den 21.43, Lofoten-Møring skrev:

Steike kjekt med alt som faktisk funker!
Har opp gjennom årene laget enormt mye mat på stormkjøkkenet jeg fikk av faren min til 10-årsdagen

 

1 time siden, tubbs skrev:

Leste en test i Villmarksliv for endel år siden hvor lang tid det tok å koke opp 1 liter vann med den type rødspritbrenner.
Tok vel 19 minutter i romtemp.(20 grader) Det var inkl. påfylling av brenner underveis.
Kjøpte Trangia sitt sett for surt opptjente sommerjobbpenger som gutt og har aldri følt meg mere lurt!

Hmmm, noe stemmer ikke... smiling face with sunglasses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HannKatta skrev:

 

Hmmm, noe stemmer ikke... smiling face with sunglasses

Trangia stormkjøkken med rødspritbrenner:
- Vekt totalt: 1290 gram( inkl. kjeler)
- Effekt: ca. 7-800 watt
- Koketid 1 liter vann: ca. 15 minutter
- Brensel: Rødsprit
- Egnet årstid: Vår, sommer og høst.

Merk at alle tester utføres i vindstille forhold og i en temp. på 20 grader.

Primus Easyfuel gassbrenner gir 3000 watt og koker opp samme mengde vann på 3 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HannKatta skrev:

Måtte ha god tolmodighet Lofoten-Møring som har lagd enormt med mat på sitt stormkjøkken.

Vi lagde mye mat på våre i endel år vi også men når vi fikk tak i mer effektiv brenner så ble det mer tid til fisking
og ennå bedre mat :-D

Endret av tubbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 17.49, tubbs skrev:

Leste en test i Villmarksliv for endel år siden hvor lang tid det tok å koke opp 1 liter vann med den type rødspritbrenner.
Tok vel 19 minutter i romtemp.(20 grader) Det var inkl. påfylling av brenner underveis.:-)

Tror du husker litt feil, eller så var det noen "knothuer" som brukta lang tid på å fyre opp brenneren. Bruker fremdeles et slikt apparat, med rødsprit. :) Og det er vel det jeg bruker mest, sommerhalvåret. Har ikke noe problemer med, at det tar 15 - 20 minutter å koke opp 1 L veske. Men jeg sitter jo ikke å venter på at det skal koke, jeg gjør noe annet i mellomtiden. :) Men er jeg aleine, så koker jeg aldri mer enn 0,5 L første koking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden den bruker på å koke 1 liter vann er jo målestokken som er lettest å skjønne for folk. Ikke antall watt.
Å steike fisk, bacon o.l tar også evigheter og pga lav effekt så får man sjeldent sprøstekt noe som helst. :)
Med dagens billige gassbrennere så er det for meg blitt en ting som har "gått ut på dato".
Og nei, jeg husker nok ikke feil at det tar 15 minutter å koke opp 1 liter vann med den.
Er noe som heter fysikkens lover det er vanskelig å komme utenom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.