Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av telt


Tur mannen

Anbefalte innlegg

Vi er på familie på 5 som vil prøve oss litt mer på å sove ute i telt, stort sett på vår, sommer og høsten.

Vi har i dag to litt eldre telt men kun tenkt et litt større med plass for 5 personer.

Teltene vi har i dag er:
Helsport Snøhetta 3 Camp (Vekt 3,97 kg)
Hilleberg Nailo 2 (Vekt 2,34 kg)
 

Vekt er viktig. Det kan bli overnatting både på fjell og i skogen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg så raskt over hva Hilleberg og Helsport har og det var ikke mye, men disse to skulle være fine telt.
Helsport Fjellheimen 6 camp men det ser ikke ut som XXL har det inne for øyeblikket.
På Helsport sine sider så finnes det også Lofoten 5 Trek Camp - Som heller ikke er på lager.
Begge veier rundt 4.3 kilo, men prisen på 6'camp er litt stivere enn Lofoten 5.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har et lite utvalg av forskjellige telt og min erfaring er å gå opp en størrelse i forhold til antall personer som skal på tur.

Som nevnt over her er Helsport Fjellheimen 6 camp nok et godt valg, Helsport Varanger dome blir noe tyngre i forhold til bæring, Bergans Wiglo er også ganske tungt med sine 9,2 kg.

Teltprisene er ganske stive, men du får det du betaler for :0)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan muligens være enklere og lettere (+ bedre vektfordeling) med heller gå for en kombinasjon av 2-manns og 3-manns telt (eller kanskje to 3-mannstelt) som veier litt mindre enn de som jeg har i dag. Og muligens en tarp for å skape et felles uteområde.

3-mannsteltet jeg har i dag har litt kort innertelt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.