Gå til innhold
  • Bli medlem

75 mm skisko


Matt sør

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg et par nye skisko til vinteren, da i 75 mm. Jeg har bland annet sett på Alfa Polar Advace Mørdre Exped, Alpina Alaska, Lundhags Huskey og Crispi Svartisen. 

Jeg har en tendens til å svette en del på beina og skoene er ofte klissvåte når jeg kommer til camp, dagen derpå er skoene fullstendig klaka og et lite helvette å få på. Med tanke på dette blir Lundhags huskey svært attraktiv, siden den har en innersko som jeg kan ta med i posen om natta. Det som holder meg tilbake fra denne skoen er at jeg er veldig glad i å kjøre nedover, og setter kjørekomfort relativt høyt. Skulle tro at det blir litt vell løst og ledig med en innersko? Andre sko uten innersko er kanskje bedre å kjøre med, men da kommer svetteproblemene inn i bildet igjen. Jeg har gått med plastposer på beina før uten at jeg syntes at det var noen suksess. Er det noe tema og bruke en slik fuktspærre-sokk-greie i skiskoa? Sliter lite med at jeg er kald på beina på tur. Skoene kommer til å bli brukt mye i kupert terreng. Turer på 10-15 dager kan forekomme. Turene jeg er på har ikke noe særlig ekspedisjonspreg over seg, men leter etter en sko med bedre gåkomfort enn for eksempel Scarpa T4 Black. Jeg har randoneeutstyr til de store toppturene.   

Noen som har tanker, erfaringer eller tips innenfor dette? Andre forslag til sko settes pris på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.