Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjennskap til Exped Orion telt?


Sommerseth64

Anbefalte innlegg

2 timer siden, JanRH skrev:

leie egen vindmaskin i min egen hage1f60e.png

He, he :) 

Du kunne nok ha pøst på med vind til teltene kollapset, og du kunne ha kåret en av dem som vinner - men du kunne ikke ha sammenliknet resultatene med andre telt som var testet under andre forhold med annet testutstyr og -prosedyrer. Og så måtte du muligens kjøpt inn nye stenger til teltene dine etterpå :devil: 

Det gode med testen hos Outdoor Magazine er nettopp at de tester teltene på rekke og rad med det samme utstyret, værforhold og testprosedyrer. Det gjør at selv om de absolutte tall kan diskuteres, så er de relative tall mer å stole på - man kan forvente gode utgangspunkt for å sammenlikne teltene som testes. Det betyr at selv om jeg tviler på at Keb Endurance faktisk ville tålt opp mot 195 km/t IRL før det kollapset, så tviler jeg ikke på - når jeg ser testen - at Orion III UL vil kollapse i en vind som er ca 30% svakere enn den Keb Endurance kollapser av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Helsport opplyste at de ønsker å være med på slike tester, men at de ikke alltid blir spurt om å stille telt til rådighet. Det står ikke på Helsport. 

Kanskje Helsport kan kjøpe egen vindmaskin. At Outdoor Magazine gjør slike uavhengige tester er nok av større betydning, rent markedsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.