Gå til innhold
  • Bli medlem

Utgangspunkt Femundsmarka


Sterkur Meningson

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke alternativer man har for utgangspunkt inn i Femundsmarka. Det mest interessante er å komme kjappest mulig inn mot Røa og/eller Grøtådalen. 

Ikke turforslag, bare utgangspunkt. Skriv parkeringsmuligheter, muligheter for transport over Femund (taxi, eller II) og annet du tror kan være nyttig. 

Jeg kjører fra Osloområdet, men skriv gjerne forslag som passer andre startsted også. Sikkert flere som lurer. 

Alternativer jeg har sett på:

Kjøre til Synnervika dagen før eller på natta og ta Fæmund II til Røsanden dagen etter. 

Kjøre til Jonasvollen og ta båttaxi til Haugen. Gå derfra enten til Røvol eller via Oasen til Grøtådalen. 

Kjøre til Elgå og ta Fæmund II til Haugen eller Røa (dette virker dumt pga reisetid med båten, men er kanskje en fin tur hvis man er heldig med været?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi parkerte i Elgå i fjor og gikk via Svukkuriset og Oasen til Krokathåen og videre mot Øvre Roasten. Vi gikk ikke mot Røa, men mot Grislehåen og videre opp langs elva. På Svukkuriset møtte vi noen som kom fra Grøtådalssetra, de hadde gått stien fra Grøtådalen som går mellom Store Svuku og Litl-Svuku. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.