Gå til innhold
  • Bli medlem

Via ferrata synshorn bekledning / sko/ jakke


Babel

Anbefalte innlegg

Skal gå Via Ferrata synshorn til helgen. Er meldt 9/10/11 C og og litt regn. Hva bør jeg ha på meg? Tenker på fra innerst på kroppen til ytters:) Type sko? Setter veldig pris på detaljert tip. Hilsen verken fjell- eller klartevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellsko! Generelt sett er fjellsko helt greie på via ferrata - trenger ikke noen spesialsko for slikt. 
Antar det er mulighet for å låne evt klatreutstyr der du skal? 

Varm jakke som du kan ha under skalljakke i tilfelle det blir kaldt.
Varm genser, ull eller fleece.
Bukser som tåler fuktighet og vind. Gjerne litt robust om du må klyve.
Ekstra par ullsokker, lette fingerhansker som kan varme om det trengs. Eller for å beskytte fingre fra sleipt tau.
Termos med varm drikke, kaffe/kakao etc. Niste eller snacks for å fylle på energilagrene og for litt ekstra motivasjon.
Når det kommer til rekkefølgen på plagg; Undertøy i form av brynje/aclima/devold innerst, ikke bruk bomull, våt bomull er ugreit. Genser/fleece som mellomlag, helst ullgenser - Det varmer mer enn ei kjip bomullsgenser om den blir fuktig eller våt. Ytterst er det lurt med en robust skalljakke og bukse som tåler noe regn og vind - En varmejakke til å slenge på under pauser er absolutt ikke noe man skal forakte. 
Ville sagt vindsekk, men jeg antar det er organisert tur, så da vil jeg tro det ikke er nødvendig. Eller?

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.