Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano Biomaster FB 1000 vs Stradic Ci4+'16 1000


fezken

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe nytt fiskeutstyr, og er i den anledning på utikikk etter erfrainger rundt valg av snelle.

Utsyret skal brukes i ferskvann, og blir fast inventar på fjellturer/langturer. 

Valg av stang falt på Fenwick Ironfeather III '8, og jeg har sett meg ut to sneller som er aktuelle:

Shimano Biomaster FB 1000 

Stradic Ci4+ '16 1000

Jeg registrerer at den nye Stradic snella er litt lettere(ca 40g) enn biomasteren, noe som er en fordel med tanke på turer med tung oppakning. Men jeg regner med at 40g +/- skal gå bra. 

Har dessverre ikke mulighet til å teste noen av disse snellene, og må da basere meg på andre sine erfaringer. 

 

Takker for alle innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har CI4+ 1000 i HG utgave, kjøpt tidlig i år på ebay til 1350kr, så har begrenset erfaring med den over tid. Har fungert fint så langt, og er lett og fin. Men den har ikke sperre slik at den kan sveives begge veier, så det er lettere å få surr på sena, hvis du ikke er obs på det. Kjenner ikke biomaster. Bruker shimano Shara 500 snelle også, men den sveiver ikke inn så rask, men har sperre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.