Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda, 2-3netter, gamlingen med knekt tå. Trenger tips


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er nå 38 år, og har endelig fått med gamlingen på tur sammen med de to guttene mine på 10 og 14år. Problemet er at fatter har brekt storetåa, så det begrenser litt gåavstand og høydemeter. Han har nok veldig lyst å oppleve vidda med fisk i andre enden av snøret. Er det noen som har noen tips til områder som man kan være litt alene, med godt fiske og ikke så langt å gå? Vet dette høres ut som ett kinderegg for late mennesker. Men har veldig lyst til å gi ham en god opplevelse sammen med barnebarna, og ett godt minne for gutta.

Har vurdert å kjøre inn til Tronsbu og gå inn til Kleivshovdvatna. Det er 5,5t kjøring for meg til Tronsbu, så hadde ikke gjort noe med en litt kortere kjøretur heller.

I fjor tok jeg med svigermor inn på vidda fra Rjukansida, dette er også en mulighet, men det er litt begrenset med fiske i avstandene vi vil rekke.

Utgangspunkt fra Synken er også en mulighet, men svinedyrt å tilbringe tid der inne.

 

All hjelp tas mot med takk, og belønning vil bli en turrapport når jeg kommer hjem :) 

Hvis det er områder dere vil sende ett tips om, men ikke legge det ut her, så send gjerne en PM, har ikke til vane å røpe godplasser selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, tjernivar skrev:

Kan man kjøre fra Kalhovd videre til Grottetjønnene? Greit med teltplasser?

 

Nå kjenner jeg dessverre ikke alle teltplassene, men det finnes noen bare ett steinkast fra veien....Ja, veien går like forbi Grottetjønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.