Gå til innhold
  • Bli medlem

pannebandFørstereisgutt på telttur


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse
55 minutter siden, steingrd skrev:

Godt å se dere er i gang med turlivet med minsten :) det er bare bli vant til storsekken, det er lenge til han bærer selv ;)

 

Takk for det @steingrd kjekt å endelig være i gang:) Den storsekken må jeg akseptere. Men har veldig lyst til å kjøpe en type 90 til 100 liter, kanskje en Osprey. Ser for meg litt bedre bærekomfort enn alpinisten. Så var det de med pengebruk da og om det egentlig er nødvendig. Vi får se:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anders Eriksen skrev:

Den storsekken må jeg akseptere. Men har veldig lyst til å kjøpe en type 90 til 100 liter

Jeg har klart meg fint med min 110L med to unger, så det burde jo gå fint det. Nå som de er større bærer de heldigvis soveposen og godteposen sin selv, så det hjelper jo litt, men nå må jeg jo bære for tredjemann da, så det er ennå noen år til jeg kan gå ned i sekkestørrelse :) 

Som @larserikf sier; det er jo gyldig grunn for å kjøpe lette liggerunderlag og soveposer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 8.42, larserikm skrev:

Fantastisk rapport og fine bilder! Jeg har funnet ut at å ha med våre tre små på teltturer, enn så lenge bare rundt Oslo, forsvarer at han far sjølv selvfølgelig skal kjøpe skikkelig lett dunpose, lettere telt, ny sekk osv: "Jeg må jo bære for 2-3 personer". 

Aldri så galt...

Det var jo en smart måte å se det på. Den skal brukes fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 11.39, steingrd skrev:

Jeg har klart meg fint med min 110L med to unger, så det burde jo gå fint det. Nå som de er større bærer de heldigvis soveposen og godteposen sin selv, så det hjelper jo litt, men nå må jeg jo bære for tredjemann da, så det er ennå noen år til jeg kan gå ned i sekkestørrelse :) 

Som @larserikf sier; det er jo gyldig grunn for å kjøpe lette liggerunderlag og soveposer :) 

 Vi får se hva det blir til. Er bare så utrolig lei den enorme Alpinisten på ryggen. Lykke til med bæringen fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 12.36, Martin HJ skrev:

Dette er fine greier altså, han blir nok en skikkelig villmarking og flott turkamerat han der :D Takk for hyggelig rapport :) 

 

På 13.7.2017 den 14.11, Espen Ørud skrev:

Sånn!...


....kan man fotografere en tur!


Sånn skaper man en turkompis man kan få mye glede av og sånn tar man vare på turminnene! Flott innsats!

(Tung sekk = bedre trening enn lett sekk ;-) )

Tusen takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 8.42, larserikm skrev:

Fantastisk rapport og fine bilder! Jeg har funnet ut at å ha med våre tre små på teltturer, enn så lenge bare rundt Oslo, forsvarer at han far sjølv selvfølgelig skal kjøpe skikkelig lett dunpose, lettere telt, ny sekk osv: "Jeg må jo bære for 2-3 personer". 

Aldri så galt...

Hei - det der er jo min argumentasjon! (ikke at den alltid hjelper...). Tre unger og meg selv har foreløpig blitt til pappa og en og en. Men nå begynner vekta å gå litt ned så nå kan jeg ha med minst to....

Til TS: Flott rapport! Bra at dere starter med liten unge. Det er mye tyngre å få med seg unger ut hvis de ikke er vant til det fra de er bitte små. Fortsett slik og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.