Gå til innhold
  • Bli medlem

Soto Muka Bensin Brenner


HannKatta

Anbefalte innlegg

Soto Muka Bensin Brenner:
http://www.felleskjopet.no/butikk/jakt-og-friluft/fritidsutstyr/multifuel-muka-stove-50272817/

Quote

Lett og kompakt brenner på hele 4650 Watt.
I motsetning til de fleste andre bensinbrennere på markedet trenger ikke Muka brenneren noen forvarming.
Glem uønsket søl av rødsprit – her kan man starte kokingen med en gang.
Leveres uten brensel flaske.

1800 Kroner

980260SSOD1NP_27001-7.jpg?w=480&h=400&sc

Soto Brensel flaske 0,7 l til Muka (kan sees på bilde ovenfor):
http://www.felleskjopet.no/butikk/jakt-og-friluft/fritidsutstyr/brenselflaske-07l-soto-50272824/

Quote

Brensel flaske 0,7 liter.
Passer til Soto Muka bensinbrenner.
Flasken har ekstra stor åpning for å enkel påfylling og rengjøring.
Ved bruk sammen med Muka, kan flasken fylles opptil 480 ml.
Vekt 146 gr.

240 kroner.

Noen som har prøvd den?
Utifra bildet så ser bøylene (beina) på brenner noe enkelt ut.
Ser for meg panna sklir av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vurdert den selv, men mange melder at den ikke er særlig egnet til småkoking. Det er enten full guffe på Fukushima-nivå, eller helt av. Så antakelig vanskelig med bruk av stekepanne, men sikkert super til snøsmelting og vannkoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er glatte bøyler, og ja den er ikke lett å simre med, men du så høy max-effekt!  Spesielt hvis jeg gjør det de sier at jeg ikke skal, nemlig monterer den inn i trangia i stedet for original vindskjerm.

Et  av mine mindre heldige innkjøp. :-(

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker supert til å koke vann med! Det går jo på et minutt og to å koke en kjele til kaffen. Enorm effekt! Til småkoking, steiking og grøtlaging er jeg usikker på om dette er et superkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at i den klassen er en Kovea Spider til 600 kr et mye bedre valg om man ønsker å lage mat på den. Og ikke minst, en slik får plass inni et 1 liters kokesett inkludert gassbrenner. Det samme kan sies om en Bulinbrenner til 150 kr som jeg har . Helt super til matlaging den også og får plass inni 1 liters solokokekaret mitt sammen med gassboksen og litt krydder, teposer etc. 

PS så ikke at det dreide seg om en bensinbrenner...hehe


 

Endret av Humle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har den fortsatt, men har ikke akkurat brukt den mye.  Kanskje 2-3 liter bensin?   I kveld blir det telttur med en gjeng 8-klassinger, hvor Trangia skal løse alt.  Jeg tar med muka'n og en liten hjemmelaget adapter så den passer i Trangiaen.   Så får vi se hvordan jeg bruker den. Er det vindstille så blir det vel uten Trangia, men ingen vindskjerming er bedre enn Trangia, og med 4000W så blir det varmt. Skal prøve å få tatt et bilde uten elever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka helt utmerket, men det vanskelig å få svak nok varme.  På svakeste varme så ble baconet fint i panna, og da er jo vindskjerming =0 og avstand til flammen rikelig.

Uten trangia så ble tacokjøttet litt vel brunt, men godt.  Det som ble laget på sprit ble ikke svidd.  Nå gjelder det bare å få blandet spriten med 10-15% metanol så slipper vi soting.

Av hensyn til elevenes personvern så ble det bare dette bildet, simplere adapter kan man vanskelig ha. Funker supert.  Flammen synes nesten ikke.

Med dilla på slikt så har jeg lovt at hvis de har brennere hjemme de får bruke på tur, men trenger opplæring på så skal jeg kikke på det og forsøke å gi litt grunnopplæring.

Halvparten var nå motiverte for å dra på telttur uten å være så mange.   (Vi fikk høre tiurleiken på avstand, men klarte ikke å være så stille at vi ville risikere å skremme opp for mange.)  Respekt og ivaretagelse av naturen er viktige ting å lære bort, så kan den enkelte ta ansvar etter eget hode senere.

2022-04-22 11.00.54.jpg

Endret av dsk
mer tekst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.