Gå til innhold
  • Bli medlem

Da er sekken pakket


tklami

Anbefalte innlegg

Annonse
7 minutter siden, tklami skrev:

Da har jeg klart å pakke sekken 30 kg tung for 9 dager på Hardangervidda. Den er lagt pent på plass i bagasjerommet på bilen. 

Starter å kjøre i morra opp til trondsbu også går turen inn til området rundt bismarvatnet og dimedalsvatnet. Så får vi se hvor stort område og vann jeg kommer over. Planen er og slappe av og prøve å gå fisket i endel forskjellige vann både sør vest øst og nord for området. Så får vi se om det blir en fisk eller to som gidder å bite på metallet eller fjærene jeg kommer til å prøve å lure den med

God tur! Kom gjerne med en liten rapport. Reiser inn til samme område om to og en halv uke ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, TR said:

Takk for praten rett før Besso onsdag kveld. Hvordan var bettet der du dro? Fisket var til dels strålende i området jeg oppsøkte, været til tross. 

Været var jo det vi kan kalle for det meste veldig trist og ufyselig, men var nå et par lyspunkter av og til. Fiskemessig så hadde isen akkurat sluppet taket. Så det var veldig lite liv. Men fikk nå noe fisk, hadde et par perioder hvor det beit litt mer, spesielt i vann med mye fisk. Endte opp med en 25 fisk på land ca. Største på 760g tatt på flue i den lille halvtimen som det vaka i løpet av den uka jeg var på tur. Denne ble tatt på vestsida av besso litlos stien. Oppe i dimedalshøydene fikk jeg en på 720g i ett av vennene der oppe. Men jeg hadde store perioder på turen da det ikke bet noenting på sluken

Endret av tklami
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Bjarne H.S. said:

Dette blir spennende! Jeg drar opp i morgen fra Valldalen via Litlos og skal inn i det samme området. :)

Jeg skal selv inn til Litlos i begynnelsen av august. Så selv om jeg var i tidligste laget ute nå, så bør første uke i august være ganske prima i Litlostraktene som planen er i utgangspunktet.

Lite bilde av et par jeg fikk på en liten palmer mygg nå i uka som var med 10 mins mellomromIMAG0130.thumb.jpg.dc74a579f4a6dadc37536d177743e267.jpg

760g og 670g. Tatt i et lite vann, fikk en til på 650g, 5 min senere. Det var vel mine beste 20min noen gang Fiskemessig. Den siste ble sluppet ut, hadde da mer enn nok mat.

Endret av tklami
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, whistler skrev:

Hvordan er transportmulighetene ved Valldalsvannet? Går det båt inn til Middalsbu-sida?

Nei, ingen båt på Valldalsvatnet. Bilvei helt inn, nesten til Middalsbu. Jeg parkerer i enden av vannet og går ikke via Middalsbu, det blir en omvei. Det er sti langs elva opp Vivassdalen fra parkeringsplassen innerst i Valldalsvatnet.

http://www.norgeskart.no/#!/?zoom=12&lon=52549.16&lat=6674220.28&project=seeiendom&layers=1004,1014

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bjarne H.S. skrev:

Nei, ingen båt på Valldalsvatnet. Bilvei helt inn, nesten til Middalsbu. Jeg parkerer i enden av vannet og går ikke via Middalsbu, det blir en omvei. Det er sti langs elva opp Vivassdalen fra parkeringsplassen innerst i Valldalsvatnet.

http://www.norgeskart.no/#!/?zoom=12&lon=52549.16&lat=6674220.28&project=seeiendom&layers=1004,1014

 

Aha! Rota rundt der inne i vinter men da var det litt vanskelig å få inntrykk av veien.  Så lenge man kan kjøre helt er det ingen fare, bortsett fra at jeg sa til meg selv etter nedkjøringen ned vivassdalen at jeg aldri skulle gå den opp ;-)

Tror det blir å satse på Trondsbu som utgangspunkt, men Valldalssida er absolutt et godt alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, whistler said:

Aha! Rota rundt der inne i vinter men da var det litt vanskelig å få inntrykk av veien.  Så lenge man kan kjøre helt er det ingen fare, bortsett fra at jeg sa til meg selv etter nedkjøringen ned vivassdalen at jeg aldri skulle gå den opp ;-)

Tror det blir å satse på Trondsbu som utgangspunkt, men Valldalssida er absolutt et godt alternativ. 

Om målet er inn til Litlos så er valldalssida den enkleste. Om målet er bismar/dimedalsvatnet så er det lettest å gå fra trondsbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, tklami skrev:

Om målet er inn til Litlos så er valldalssida den enkleste. Om målet er bismar/dimedalsvatnet så er det lettest å gå fra trondsbu.

Tror jeg har landet på Dimmedalsområdet denne gangen så da blir det nok Trondsbu ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tur. håper på bilder fra dere alle. 

 

Takker bare for tips I denne tråden. har også tenkt meg innover i juli/august. Hvor lang tid beregner dere inn til litlos via vivass vatnet i normalt tempo? går dere på øst siden eller vest siden av vatnet?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på østsiden av Vivassvatnet forbi steinhyttene og over Vassdalen. Det blir fiske i Nedre Vassdalsvatn. Det er 25km inn til Litlos denne veien. Vet ikke helt hvor lang tid. Jeg kommer ikke til å gå helt inn men legger meg ved Nedre V.vann som jeg gjorde sist.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.