Gå til innhold
  • Bli medlem

Rappellankere på Store Skagastølstind


Thrusthamster

Anbefalte innlegg

Hei og hå,

Det er mulig at det blir et forsøk på Nordvestveien på Storen i løpet av sommeren hvis forholdene er gode. Jeg har lest og sett alt jeg har klart om denne ruten tidligere, og den ser veldig grei ut. Har også sett på videoer, bilder og lest om bestigninger av Storen for å skaffe meg et mentalt bilde av hva man kan vente seg. Men dessverre er det vanskelig å finne detaljer om toppen, og hva man bør forvente seg der. Det skal være et rappellanker, en kjetting, men hvor den er i relasjon til toppvarden er det vel bokstavelig talt ingen informasjon om, hverken i føreren(!) eller andre steder. Jeg har sett bilder av ankeret, men vet ikke om det er 50 meter fra toppen eller 10. Bare tenker på hvordan det blir hvis jeg ved uhell skal kave meg frem til dette i ertesuppetåke sent på dagen.

Har også skjønt at det er boltet rappellanker på toppen av svaene? Ser ikke ut til at de fleste bruker de.

Ut i fra det jeg har sett på kart må man også krysse bre så breutstyr er vel også nødvendig. Men virker litt rart for meg at det går en merket sti over en bre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.