Gå til innhold
  • Bli medlem

Tarp til telt


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Hvor stor tarp til å spenne over deler av teltet og inngangspartiet? Har aldri prøvd dette, men det ser praktisk ut når jeg ligger mye i ro og bruker teltet som base.

Ser for meg løsning med tarp over det ene inngangspartiet på Reinsfjell Pro 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger. Tenker det kommer litt an på om du er på høyfjellet uten trær, eller i skogen. Uten trær trenger du en tarp-stang eller tilsv. 

Er spent på hva folk foreslår fordi jeg har nesten samme telt og har en tarp, men ikke peiling på hva som er lettest/lurest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Utgangspunktet høyfjellet hvor jeg bruker stav som stang. Så en superbra løsning @Sovjetunionenhadde i et innlegg/bilde jeg ikke finner. Der var det brukt fiskestang. I sterk vind bruker jeg ikke tarp, men så langt været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JanRH skrev:

Utgangspunktet høyfjellet hvor jeg bruker stav som stang. Så en superbra løsning @Sovjetunionenhadde i et innlegg/bilde jeg ikke finner. Der var det brukt fiskestang. I sterk vind bruker jeg ikke tarp, men så langt været tillater det.

@Tom42 har et bra opplegg til høyfjellsbruk 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

En av de som jobber for Helsport har brukt kombinasjon Reinsfjell og tarp med godt resultat. Anbefales sa vedkommende ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-7-2 den 20.20, JanRH skrev:

Utgangspunktet høyfjellet hvor jeg bruker stav som stang. Så en superbra løsning @Sovjetunionenhadde i et innlegg/bilde jeg ikke finner. Der var det brukt fiskestang. I sterk vind bruker jeg ikke tarp, men så langt været tillater det.

Sånn 19mm aluminiumsstang (f.eks. Hilleberg Tarp pole) er sikkert ikke så dumt da. Veier jo litt, så det egner seg ikke for UL-camping. Det er det uansett ikke så lett å drive med på høyfjellet i det været vi møter her. Selv på sommeren.

Jeg skal på en langtur i slutten av juli hvor jeg skal prøve dette. Usikker på om jeg tar med meg aliexpress-polen, eller om jeg satser på et tre. Tarpen blir uansett med da den kan være fin til å gi skygge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.