Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Canon 6D Mark II


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Fullformatkamera er det beste til landskapsbilder. Nye 6D Mark II er litt mindre men fortsatt stort.

6dii_product-03.jpeg

Key specifications:

  • 26.2MP full-frame Dual Pixel CMOS sensor
  • 45-point PDAF autofocus system (all cross-type)
  • Dual Pixel live view / movie AF (80% coverage vertical / horizontal)
  • 7560-pixel RGB+IR metering sensor
  • ISO 100-40,000 (expandable between ISO 50-102,400)
  • 6.5fps continuous shooting
  • 1.04 million dot, 3" fully-articulating touchscreen
  • 1080/60p video
  • Built in Wifi + NFC and GPS

Det har en "større svakhet"

Sitat

Autofocus response in one-shot mode is fast and positive, but the downside of adopting the 80D's PDAF autofocus system is obvious when you put your eye to the viewfinder. Because it is inherited from a cropped-sensor camera, the AF array occupies a comparatively small, central area of the 6D II's frame. The relative lack of lateral AF coverage means that the 6D Mark II won't be particularly versatile when it comes to off-center compositions or tracking, but to be quite honest, I suspect that most potential buyers won't care.

If you really need super-accurate AF tracking from a Canon DSLR, you'll need to save up for an EOS-1D X Mark II. But based on our experience of the closely-related 80D, the 6D II's 45-point cross-type AF system, coupled with the 7560-pixel RGB+IR metering sensor is likely to be more than adequate for everyday shooting of mostly static subjects.

Det finnes kompaktkamera med fullformat-brikke, men disse koster også mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Slik ser det ut inne i søkeren på Canon 6D Mark II             vs       Canon 80D crop-kamera

finder.jpg80d_features_01a.jpg

Et merkelig valg av Canon som kun kan ha en økonomisk hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har lyst på nye Canon 6D Mark II og Canon EF 27-70, men det er snakk om en kombo til 40k, noe som er helt hinsides i forhold til mitt bruk - å ta gode turbilder.

Nei, det jeg er på jakt etter er et topp kompaktkamera med stor bildebrikke, som helst er værbeskyttet. Kommer langt med 10-15k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, JanRH said:

Jeg har lyst på nye Canon 6D Mark II og Canon EF 27-70, men det er snakk om en kombo til 40k, noe som er helt hinsides i forhold til mitt bruk - å ta gode turbilder.

Nei, det jeg er på jakt etter er et topp kompaktkamera med stor bildebrikke, som helst er værbeskyttet. Kommer langt med 10-15k.

Ta en titt på Fujifilm sine kamera. X-T1 eller X-t20 i den prisklassen der :-) 

www.dpreview.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
5 minutter siden, tshansen skrev:

Ta en titt på Fujifilm sine kamera. X-T1 eller X-t20 i den prisklassen der :-) 

www.dpreview.com

Fujifilm har gjort det meget bra de også. Det er mye å velge mellom - helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du har mye canon optikk fra før så kan jo eos m5 være en mulighet. Nye objektiver er relativt billige samtidig som du kan bruke andre canon objektiver med en adapter. Det negative med dette kameraet i forhold til Sony kameraet er at dette ikke er værbeskyttet. Men kvaliteten på bildene det tar skal være veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Primært ville Canon være å foretrekke da jeg har 6 Canon objektiver fra før. M5 har fått bra omtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.