Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Skarven VS Skarven 2.0


RHK

Anbefalte innlegg

Er det noen som egentlig har funnet ut om det er noe som forklarer prisforskjellen på Skarven og Skarven 2.0? Klarer ikke finne noe på nett. 1300,- i prisforskjell på f.eks XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte 2.0 forrige uke og de var med på tur i helgen. Støvelen er like god som den første versjonen, forskjellen er at gummien rundt støvelen er trukket lenger opp,  ett ekstra sett med hemper og litt annen utforming på undersiden av skoen.

Den første versjonen har utgått og skal selges tomt så hvis du ikke finner din størrelse så må du kjøpe 2.0

Ja, det er dyrt i forhold til hva de kostet før, men fytti å gode de er.

pro tip, hold de langt unna bål. De krymper vanvittig fort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 27.6.2017 den 22.27, MatsB skrev:

Støvelen er like god som den første versjonen, forskjellen er at gummien rundt støvelen er trukket lenger opp, [...]

Makes sense. Kjøpte den gamle versjonen og da advarte selger meg om at gummien rundt nok vil løsne og må limes etterhvert.

Lurte litt på hva denne modellen heter ut i den store verden, er kanskje denne?: Gran Paradiso GTX www.crispi.it/en/634/gran-paradiso-gtx-/48/outdoor/60/backpacking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎06‎.‎2017 den 17.46, RHK skrev:

Er det noen som egentlig har funnet ut om det er noe som forklarer prisforskjellen på Skarven og Skarven 2.0? Klarer ikke finne noe på nett. 1300,- i prisforskjell på f.eks XXL.

Den gamle Skarven ble/blir solgt ut for 1699,- for å tømme lageret, den har ligget normalt rundt 2500,- eller så de siste årene :) Jeg kjøpte den nye versjonen tidligere i år og forhørte meg om hva som var nytt med denne - og som sagt over er det noen endringer på hempene, noen endringer med gummikalosjen, limet til gummien og noen småendringer i selvet læret minns jeg å huske. Ikke no store greier, men litt forbedringer her og der (får man håpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
3 timer siden, Miamaria skrev:

Vil det si at hvis man passet den første, så kan man regne med å passe den nye utgaven også?

Mine Skarven 2.0 i str  44 passer omtrent like godt som mine Skarven v.1 i samme størrelse. Jeg sier "omtrent" fordi v1 har jeg gått inn, v2 har jeg ikke brukt enda, bare hatt på foten inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at...Skarven v2 som var priset til kr 2999,- kjøpte jeg med 25% rabatt hos XXL under "vennefesten".  Oppdaget så at den ene skoen kom uten innleggsåle. Kanskje har de vært prøvd/returnert av noen. Vet ikke. Så nå helt ny og ubrukt ut.  Tok kontakt med XXL. Du kan returnere skoene sa de, eller så kan vi gi deg 20% avslag i pris. Ja takk til det siste, svarte jeg. Var jo ikke tenkt å bruke sålene uansett. Så da kostet Skarven v2 meg til slutt bare kr 1799,40. Takk til XXL igjen for hyggelig service. De forstår nok at sannsynligheten for at jeg kommer til dem neste gang jeg trenger noe er stor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.