Gå til innhold
  • Bli medlem

Overføre bilder fra PC til Iphone


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Nå har ikke jeg iphone, men det burde vel fungere omtrent på samme måten som med min Android: Jeg kobler telefonen til PC med USB-kabel, og åpner en filutforsker så jeg får sett innholdet på telefonen. Jeg finner mappa der telefonens egne bilder ligger, og kopierer da enkelt (dra og slipp) bilder fra PC-en til den mappa på tlf. Bildene må være i jpg-format, og ikke så fryktelig store, de skal jo bare vises på telefonskjermen. Det blir i grunnen samme metode som å overføre musikkfiler fra PC til telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Bjørn J said:

Nå har ikke jeg iphone, men det burde vel fungere omtrent på samme måten som med min Android: Jeg kobler telefonen til PC med USB-kabel, og åpner en filutforsker så jeg får sett innholdet på telefonen. Jeg finner mappa der telefonens egne bilder ligger, og kopierer da enkelt (dra og slipp) bilder fra PC-en til den mappa på tlf. Bildene må være i jpg-format, og ikke så fryktelig store, de skal jo bare vises på telefonskjermen. Det blir i grunnen samme metode som å overføre musikkfiler fra PC til telefon.

På iPhone får man ikke tilgang til filsystemet via PC-en, så det må derfor gjøres på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det mulig å gjøre dette med Itunes. Vet ikke om dette er fjernet, men valgte en bildemappe som skulle synkroniseres i Itunes, og koblet telefonen til pc med kabel.

Bruker selv stort sett Lightroom mobile og velger bilder som skal synkroniseres på mobil, nettbrett og pc/mac. Går også å bruke Dropbox, Icloud, eller lignende skytjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Jan Erik Hansen said:

Tidligere var det mulig å gjøre dette med Itunes. Vet ikke om dette er fjernet, men valgte en bildemappe som skulle synkroniseres i Itunes, og koblet telefonen til pc med kabel.

Bruker selv stort sett Lightroom mobile og velger bilder som skal synkroniseres på mobil, nettbrett og pc/mac. Går også å bruke Dropbox, Icloud, eller lignende skytjenester.

iTunes-måten er ganske utdatert. Den vil synkronisere bilder; altså den vil enten slette alt på iPhonen og legge over de fra PC-en eller motsatt. Dropbox, iCloud osv er vel det som er tenkt å ta over slik fildeling mellom dingser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thomas E skrev:

iTunes-måten er ganske utdatert. Den vil synkronisere bilder; altså den vil enten slette alt på iPhonen og legge over de fra PC-en eller motsatt. Dropbox, iCloud osv er vel det som er tenkt å ta over slik fildeling mellom dingser.

Fungerte greit på gamle telefonen. Itunes opprettet egen mappe med bilder fra PC, og behold bilder på tlf. Det er vel muligens endret på nyere oppdateringer. For den som har Lightroom, så er det den enkleste metoden. Lager bare en samling som synkroniseres. Fungerer mellom alle enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn som jobber med IT-teknologi og hvis jeg ønsker å få litt rød farge i ansiktet hans så er det bare å nevne MAC eller iPhone. Det er i grunnen ganske rart at disse "epleproduktene" selger så bra som de gjør, i hvert fall når jeg hører hva min sønn har å fortelle. Men så bruker vel bare vanlige folk disse produktenes utside, de går ikke dypere inn i hardvare og softvare. 

  • Liker 4
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.