Gå til innhold
  • Bli medlem

3 mannstelt


otl

Anbefalte innlegg

Nja, nå er jeg kravstor her igjen føler jeg 🙁

Nå har det seg slik å si at jeg har blitt ganske kravstor når det gjelder telt + div. Så det har gått med endel kroner på dette. Noe av det lureste jeg gjorde var å kvitte meg med Helsport svea 3 camp. Dette ble erstattet med Reinsfjell 2 pro. Angrer absolutt ikke på det. Men... Denne gangen her skal prisen ned med 50%, hehe. Det rare med det er at kravene like vel er de samme 😜

3 mannstelt til rundt, helst ikke noe mer enn 3000 kr, da står vel forholdet i fare, hehe. Kan sjanse på 4000 kr, men helst så rimelig som mulig. Det som er det viktigste er god lufting og myggnetting. Litt av poenget her er at det trenger ikke tåle en storm. Finnes det bedre alternativer enn blefjell 4 til 4200 kr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er 2 voksne og 3 barn som skal ut på tur 🙂 . Derfor jeg så på blefjell var litt pga plassen, takhøyde og luftingen. Plusset var jo at det også var myggnetting i innerteltet. Men ser jo selvfølgelig problemet med å få tørket ett større telt også. Ett telt som huser 1 voksen og 2 barn rekker langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, otl skrev:

Rondane trek 4 camp?

Nei, (svarer meg selv) 🙂 Nå står det mellom Bergans Trollhetta 3 og Blefjell 4. Da regner jeg med at det blir Trollhetta 3 til 2.699 kr pga fleksibilitet. Så får en hive på en tarp i tillegg. 2 telt og tarp må jo bare bli vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tessatroll skrev:

Naturehike cloud 3?

Så jo kjekt ut det til en billig penge 🙂  Var innom XXL og røsket med meg ett Trollhetta 3 i dag. Prisen var overkommelig og tror ikke jeg kommer til å angre noe nevneverdig på kjøpet. Det kan jo være greit med den ekstra plassen forteltet gir, både med og uten småttiser. Vet det er noe knotete med dør løsningen i innerteltet, sikkert andre ting med det også, men det får være godt nok 🙂  Uansett hvor jeg vrei meg hen så havnet jeg på telt rundt 10 000 kr klassen (slikt tull må jeg legge av meg), så hvordan jeg klarte å kjøpe en slik "billigvare" har enda ikke gått opp for meg. Og enda har jeg faktisk trua på det teltet, kan jo være det endrer seg når det kommer opp av pakkposen, hvem vet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha 😂 Nei, det kom seg aldri opp av pakkposen. Klarte aldri å slå meg til ro med det teltet uansett hvor positiv jeg forsøkte å være. Dro tilbake å byttet det med Wiglo lt4. Ser for meg at både ungene og vi voksne kommer til å trives mye bedre med det. Det veier jo selvsagt litt men nå er det ikke akkurat fjellvandring som er formålet, men å se gleden i barnas ansikt 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 20.02, JanRH skrev:

Wiglo lt4 er et flott telt, særlig som base med turer ut fra teltet. Funker sommer som vinter.

Ja. hørte det hadde kommet bra ut. Det som gjorde utslaget for min del var tilbakemeldinger fra brukere, her inne på forumet. Det virket som at så å si alle var fornøyde. Så all ære til de som deler sine erfaringer, positive eller negative. Så tipp, topp og tommel opp for forumbrukere her inne ☺️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.