Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg solgte en Spot 2


Anbefalte innlegg

Annonse

Hehe, ikke dårlig. Godt å høre at det gikk bra og godt å høre at man fortsatt kan by forbipasserende på kaffe i denne tidsklemma av en hverdag.

Minner meg om den gangen jeg kjørte forbi noen på motorveien. De hadde glemt en lommebok på taket og jeg lurte på hvordan jeg skulle klare å få kommunisert det. Noe peking oppover gjorde tydeligvis at de forstod hva som hadde skjedd og fikk redda lommeboka. Mange fordeler med lommebøker i skinn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har hatt slike opplevelser med ting på biltaket. En gang kom jeg kjørende inn mot et lysregulert veikryss. I mot meg kom en bil med fire liter melk stående på taket. Jeg rullet ned vinduet og pekte opp på mitt eget biltak og føreren av den andre bilen så nærmest ut som et spørsmålstegn i noen få sekunder, men så gikk det et lys opp for ham. Jeg skal si han var rask til å hente melken sin.

Min far fortalte om en av hans venner som skulle kjøpe seg ny bil midt på 1960 tallet. Bilen kostet 40 000,- kroner, noe som var en solid årslønn, ja for noen nesten to årslønner, den gangen. Han gikk i banken og fikk pengene med seg i en brun konvolutt. Utenfor banken la han konvolutten på taket av sin gamle bil, fant frem bilnøkkelen, satte seg i bilen og kjørte hjem. Vel hjemme oppdaget han hva som hadde skjedd og man kan vel forestille seg hva han tenkte da.

Turen tilbake til banken gikk i rekordfart og med alle sanser konsentrert om å se etter en brun konvolutt i veikanten, men ingen konvolutt var å se. Vel fremme gikk han forsiktig inn i banken hvor en hyggelig mann bak skranken smilte til ham og spurte om han hadde ombestemt seg. Ville han ikke kjøpe ny bil like vel?

På skranken i banken lå en konvolutt med 40 000,- kroner som var blitt levert inn av en tilfeldig forbipasserende en liten time tidligere. 

Ville det samme skjedd i dag med en konvolutt med 4 - 500 000,- kroner i?

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så kjip følelse når man kommer på at man har noe på taket .. jeg gjorde det samme med speilrefleksen min en gang. Var rimelig lite fornøyd når jeg kom på det etter en 6 - 7 km på humpete og støvete grusveg. Under over alle under så lå det fortsatt på taket :D Bra det går greit innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden møtte jeg en bil med ei lommebok på taket. Jeg fikk snudd og kjørt etter mens jeg blinket heftig med lysene. Omsider stoppet den andre bilen, og ut spratt en veldig sinna fyr som begynte å skjelle meg ut for takkasering i trafikken. Da jeg omsider kom til orde smilte jeg til ham, og formulerte følgende spørsmål: "Når den lommeboka du har på taket detter av, kan jeg få den da?"

Fyren så lommeboka, nappet den til seg, sprutrød i trynet, hoppet inn i bilen igjen og strøk avgårde uten et ord..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.