Gå til innhold
  • Bli medlem

Bulin BL100-B5


Humle

Anbefalte innlegg

Fikk denne saken i posten her om dagen direkte fra kina, 150kr inkludert frakt.
Har en Bulin gassbrenner fra før i Trangia versjon.

Denne er en frittstående slangebrenner. Ved første øyekast virker den ikke å vøære veldig solid. Det er ingen låsing av beina annet en friksjon (som ikke er mye å skryte av.
Men den pakker ned til veldig liten, og jeg får plass til både brenner og en standard gassboks i min 1 liters solokasserolle, med rom til overs for litt krydder, te og sukker.

HAr ikke brydd meg om å teste koketider og forbruk, da slikt bryr meg mitt i ryggen. Men går heller på om den er brukanes til matlaging. Og det må den være, for den har en helt super 
simmerkontroll. Den er ret og slett super kontrollerbar. Fra nesten ikke på, til full brøl. Og det gjelder også med gassboksen i opp/ned modus. Ja den har forvarminsrør, som gjør dette mulig. Ellers virker den stødig nok.

Dom: HAr hattd en i et par dager bare, så for tidlig å si noe om kvaliteten. Den funker godt nå, og jeg ville nok ikke valgt denne som ekkspedisjonsapparat. Men til mine dagsturer, noen timers fisketur etc vil den være mer en god nok. Man trenger ikke altid utstyr med Norske priser...

 

WP_20170613_10_27_37_Pro.jpg

WP_20170613_10_30_07_Pro.jpg

WP_20170613_10_30_30_Pro.jpg

WP_20170613_10_59_27_Pro.jpg

Endret av Humle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny brenner :thumbsup:

Synes konseptet minner ganske mye om min MSR WindPro II, med unntak av smalere brennerhode og myyye lavere pris:

57571f7ed825e_WindproII(P2139889).JPG.85

Også BRS har visst latt seg inspirere av MSR, BRS-53 er vel enda et lite hakk nærmere WindPro-konseptet:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Ser ekstremt lik ut til MSR Simmerlite, bare i gassutgave da. Bena kan klappe sammen på den også, men med en primusplate kan det problemet løses, og jeg har brukt den på "småekspedisjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du på en femtilapp så får du komplett kokeapparat for 400 ish  http://tinyurl.com/y8qpac68
Da får du en brukbar pumpe, en slange med kobling, en grei flaske, og resten er velegnet som søppel. D.v.s du kan vel bruke brennerholderen til en eller annen brukbar brenner, men det som står i er kun for å skape sinne og frustrasjon.   :-)

dsk

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dsk skrev:

Bulin Trangia clone G2Ft ca kr 135 med frakt: http://tinyurl.com/y8zpeyo5 

G2FT_trangia_clone.jpg

Jeg har denne også og har brukt den på et par turer. Svært fornøyd :-)

Kan ikke annet enn å like at det finnes rimelige alternativer til hva som ellers er tilgjenglig.
Rimelig utstyr gjør enkelt friluftsliv mer tilgjengelig...og de aller fleste drar ikke på 3 ukers ekspedisjon til indre Patagonia....
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Humle skrev:

Jeg har denne også og har brukt den på et par turer. Svært fornøyd :-)

Kan ikke annet enn å like at det finnes rimelige alternativer til hva som ellers er tilgjenglig.
Rimelig utstyr gjør enkelt friluftsliv mer tilgjengelig...og de aller fleste drar ikke på 3 ukers ekspedisjon til indre Patagonia....
 

Tilbøyelig til å være enig med deg. Problemet er at disse produsentene bare kopierer de store produsentene som bruker mye ressurser på å utvikle gode produkter. Det er enkelt å lage noe billig når man har null utviklingskostnad og lave produksjonskostander ;-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, whistler skrev:

Tilbøyelig til å være enig med deg. Problemet er at disse produsentene bare kopierer de store produsentene som bruker mye ressurser på å utvikle gode produkter. Det er enkelt å lage noe billig når man har null utviklingskostnad og lave produksjonskostander ;-)

 

Tror nok ofte at de store merkene kjøper inn "hyllevare", og slenger på sitt merke, og tredobler prisen. Så jeg er nå ikke så sikker. Det er ikke rakettforskning vi snakker om.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.