Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Winterlite erfaringer?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Hei.

Jeg får ett synmat winterlite MW i posten i morgen. 

Jeg blir litt skeptisk etter å ha lest denne anmeldelsen av liggeunderlaget på nettet: https://backpackinglight.com/forums/topic/103798/

Problemet er visst at det ikke er isolasjon ut til sidene, og armene blir derfor kalde. Det er jo ett vinterunderlag som skal brukes i mange minusgrader. Jeg vurderer å sende det tilbake før jeg tar det i bruk, og heller satse på noe rektangulært.

Noen som har erfaringer med disse underlagene, og kan si noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Mareng

Ser det kommer ut ekstremt mange lite brukte winterlite underlag på finn.no. Sikkert 10 ganger så mange som vanlig exped. Jeg har "exped" på autosøk.

virker som folk ikke er fornøyde..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har prøvd dette særlig enda? Det er vel ikke blitt kaldt nok, men det er på gang, jeg bytter snart fra sommerunderlag til vinterunderlag. Men jeg er bekymret for kalde armer i den kalde årsiden.

Jeg har nå:

- Synnmat UL 7 MW - 556 gram, r-verdi 3,3 (passer ned til -4 iflg exped)

- Synmat winterlite MW (9 cm tykt) - 536 gram, r-verdi 4,9 (passer ned til -17 iflg exped)

Winterlite passer også perfekt i MW chair kit. Klipsene nederst som man bruker til å lage stol med dobbel sittebunn er som laget for å smalne inn bredden i fotenden av underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2017 den 18.17, Thomas E skrev:

Det var litt overraskende, men tydeligvis helt vanlig i de andre liggeunderlagene også... Tror ikke jeg kommer til å levere tilbake mitt(jeg kjøpte likt, bare i M-versjonen).

Hvilke andre underlag er det vanlig i? Vanlig rektangulære synmat/downmat er fullisolerte.

Jeg ser at sea to summit mangler isolasjon både på sidene, ved hodet og føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mareng said:

Hvilke andre underlag er det vanlig i? Vanlig rektangulære synmat/downmat er fullisolerte.

Jeg ser at sea to summit mangler isolasjon både på sidene, ved hodet og føttene.

WinterLite M hadde heller ikke i de to ytterste i bredden(altså en på hver side manglet isolasjon). Therm-a-rest NeoAir Xlite mangler i de nederste og øverste kanalene (de er små da, helt naturlig at de mangler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.