Gå til innhold
  • Bli medlem

Wiglo vs Dome til småbarnsfamilie


Tox15

Anbefalte innlegg

Hei,

vi er to voksne og to jenter på 3 og 6 år som har lyst å komme oss ut på tur i skog og fjell! 

Ønsker et telt med litt komfort, tenker at det er lurt med litt plass og at det skal være hyggelig å være inne også om været blir dårlig et par dager.  Håper dette gjør det lettere at barna vil trives og få gode minner.  Det blir nok ikke lange turene de nærmeste årene så vekten er ikke det aller viktigste.

Har særlig sett på Wiglo lt4 og Varanger Dome, men klarer ikke bestemme meg. 

Noen som har erfaringer som kan hjelpe på avgjørelsen? Evt tips til andre telt?

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Marmot vapor 4p er en litt lettere, lavere og billigere variant av det du har sett på, min kom inn på ca 4,5 kg på vekten inkludert plugger til alle fester og barduner. Fin plass til å sitte oppreist på gulvet for alle, bratte vegger ved gulvet (forbøyde stenger) og grei pris med fjellforumrabatten. Innnertelt settes opp først, to fortelt, to store dører i hel duk og netting og to innganger. https://www.fjellsport.no/marmot-vapor-4p-blaze-sandstorm-one.html?gclid=CLy5jYPLrdQCFQctGQodZV0IjA

Ungene kan stå i midten av teltet, det er litt greit.

Samme telt som dette, men med innertet i hel duk slik at det passer norske forhold litt bedre: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat de samme problem som deg før et par år siden. Såg lenge på wiglo da. Men noen her inne på forumet tipset meg om Holmeslet teltene. Holmeslet explorer valgte jeg. Den finnes i 2 utgaver. Jeg angrer ikke ett sekund på de valget. Fra tid til annen kan man gjøre et riktig godt kjøp da de er til salgs. Jeg valgte dette for å slippe midtstang å på så sett få følelsen av større gulvareal. Alt som kommer med teltet er i egen pakke så de er lett å fordele vekt på di voksne. Barna mine elsker de store teltet. Å de gjør jo ikke noe at jeg som måler 185 kan stå oppreist å kle på meg heller. Jeg anbefaler de teltet på de varmeste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.