Gå til innhold
  • Bli medlem

Østmarka på kryss og tvers


ost

Anbefalte innlegg

Hei

Med (også selvforskyldt) bakgrunn i familiære forhold har de tidligere drømmene om ukesturer hit og dit måttet skrinlegges. I sommer sitter jeg igjen med en helg til egen frie benyttelse. Da ønsker jeg å oppleve deler av marka rundt Oslo som jeg ellers ikke benytter, i denne omgang Østmarka. 

Tanken er buss/tog til f.eks Tomter, for så å ta beina fatt og ende opp en plass mellom Furuset og Strømmen. I luftlinje er ikke dette mer enn tre mil, og med en helg til full utnyttelse ønsker jeg å komme over mest mulig. 

Så: Hvor er det jeg bør gå og hva er det jeg bør oppleve? Er det spesielle plasser i naturreservatet som bør sees og nytes? Bortgjemte hellere som kan soves under? Magiske plasser? Kulturhistoriske verdifulle minner?

Alle som har innspill, kom med det, så jeg kan sy sammen en best mulig tur. Kommer det inn mange gode forslag kan jeg godt dele turplanen her inne.  

Jeg skal gå med telt eller presenning, fisker ikke, og ønsker primært å gå på stier/utenom motorveiene. Helgen/tidspunktet er enda ikke fastsatt. I utgangspunktet går jeg alene, dette er min alenetid i en ellers hektisk hverdag. Skulle det likevel være andre tilsvarende sjeler her inne som blir fristet til å gå nogenlunde samme turen og det tilfeldigvis skulle sammenfalle med når jeg endelig får gått kan det være hyggelig å slå av en prat..

jeg tar også imot tips på PM, dersom man ikke vil dele informasjon i full offentlighet. 

Full rapport vil selvfølgelig deles med forumet i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.