Gå til innhold
  • Bli medlem

I morgen!! Erfaringer med tørket mat


Tom42

Anbefalte innlegg

@Kjell Iverlurte på hvordan den tørkede maten oppførte seg.  All den tørkede maten, inkl tørket kjøtt lå i nedre del av ryggsekken.  Mens jeg gikk fra Solheimsulen til Geitvassdalen var det ulidelig varmt - opp mot 30 grader.  Til tross for det var det ingen ting å utsette på kvaliteten på maten.  Har en del med meg hjem.  Den er like fin, til tross for at den har vært frosset, og utsatt for "varmebehandling"

Den retten jeg faktisk hadde mest suksess med var tørket egg og tørket tomatbønner (Se:  "Å, det smakte godt").  Eggene ble til en nydelig omelett.  Kommer nok i fremtiden til kun å tørke litt grønnsaker og egg/tomatbønner.  Ellers, ikke minst pga tidsfaktoren med å få "klargjort" tørket mat kommer jeg til å satse på Real.  Vil også vakumpakke to og to stk knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Gode tips.

En pakke knekkebrød i en isboks, fungerer ikke det fint? Med litt tørkepapir i boksen, så de ikke knuser når det begynner å bli tomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tom42 skrev:

.  Ellers, ikke minst pga tidsfaktoren med å få "klargjort" tørket mat kommer jeg til å satse på Real.

Huff - det var det siste vi trengte å høre!

Men jeg skjønner deg veldig godt., Vi har kommet til denne erkjennelsen selv også. Vi er i grunnen overasket over hvor mye bedre en enkel Toro gryterett blir med å tilsette egentørkede grønnsaker, så det er en god middelvei også ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med tørket kjøtt? Det kan enkelt kombineres med ferdigposer på kiwi. Tenker å importere litt egge-, melke- og fløtepulver, så blir utvalget enda litt større.

Jeg har vært på flotte restauranter og spist mye god mat i ut- og innland, men den amerikanske gryten jeg hadde med hjemmetørket kjøttdeig ved vannkanten langt inni Femundsmarka må være det måltidet jeg husker best i hele mitt liv.

 

Det skal dog sies at jeg kanskje er noe desperat. Jeg hadde real-pose som kom opp igjen etter inntak for noen år siden og har etter det hatt problemer med å få de ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Huff - det var det siste vi trengte å høre!

Men jeg skjønner deg veldig godt., Vi har kommet til denne erkjennelsen selv også. Vi er i grunnen overasket over hvor mye bedre en enkel Toro gryterett blir med å tilsette egentørkede grønnsaker, så det er en god middelvei også ja.

Ja, det var den middelveien da.  Bratt læringskurve, men moro var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mareng skrev:

Gode tips.

En pakke knekkebrød i en isboks, fungerer ikke det fint? Med litt tørkepapir i boksen, så de ikke knuser når det begynner å bli tomt?

Flott å få innspill.  Også jeg bruker isbokser.  Når det gjelder å vakumpakke knekkebrød, tenkte jeg bare høyt.  Om vakumpakking har noe for seg, for å hindre at de blir myke ville bare første step. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.