Gå til innhold
  • Bli medlem

naturreservat


turdame

Anbefalte innlegg

Annonse

Det varierer, du må sjekke hvilke regler som gjelder for akkurat det reservatet. I noen er det meste lov, mens det fins andre det ikke er lov å bevege seg i nærheten av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre ikke alltid "bare" å søke på navnet, for da må man vite hva navnet er og det er ikke alltid like opplagt. Da kan du bruke kartet her http://www.miljostatus.no/kart/ og krysse av for "vernede områder". Da kommer vernede områder opp som skraverte felt, om du klikker på dem får du opp en greie som du igjen kan klikke på, så kommer du til en side med link videre, her ligger gjerne vedlegg som infoplakater o.l., og link til forskriften.

Men vet du navnet er det enkelt å søke opp på lovdata, som det sies over her. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, for det området jeg søkte på kom denne teksten: Bruk av naturreservatet til teltleirer, idrettsarrangementer eller andre større arrangementer er forbudt.

Betyr det at ett enkelt telt heller ikke er lov? Føler jeg spør mange rare spørsmål her, men dette er nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver "eller andre større arrangementer" så henviser de tydeligvis til større teltleire enn ett enkelt telt vil nå jeg også mene. (Med mindre det enkle teltet er veldig stort.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alminnelig telting (en til to netter på samme sted, en og en bruker/telt) er helt lovlig i naturreservat. Dersom telting ikke er lov er det opplyst på stedet. Sanking av ved til bål derimot er langt strengere regulert. Som regel kan man da bare bruke nedfallsvirke, og ofte kan man heller ikke ta tørrgrana som står så fristende til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.